کری اینستاگرامی پله برای لیونل مسی بر سر رکورد

کری اینستاگرامی پله برای لیونل مسی بر سر رکورد

پایگاه خبری فوتبالی - پله، اسطوره‌ی فوتبال برزیل، به عنوان کسی شناخته می‌شد که بیشترین تعداد گل را برای یک باشگاه در کل تاریخ فوتبال به ثمر رسانده بود. چندی پیش لیونل مسی این رکورد را شکست و در واقع مسی با گلزنی‌هایش در بارسلونا در اواخر سال 2020 از رکورد پله عبور کرد اما به نظر می‌رسد که پله همچنان معتقد است که خودش رکورد دار بیشترین تعداد گلِ زده برای یک باشگاه است.

به گزارش فوتبالی، پله در بخش توضیحات صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به عنوان آقای گل تاریخ فوتبال با 1283 گل معرفی کرده است. چندی پیش و  با وجود آن که پله شخصا به مسی به خاطر شکستن رکوردش تبریک گفت اما باشگاه سانتوس در بیانیه ای مفصل اعلام کرده بود که تعداد گل‌های پله در سانتوس 1091 تا بوده است و نه 643 تا و بدین ترتیب لئو نتوانسته رکورد وی را بشکند و اکنون هم پله در اینستاگرام با ویرایش بیوی خود به نوعی خود را آقای گل تاریخ و صاحب این رکورد دانسته است.

در بیانیه باشگاه سانتوس آماده بود: بر اساس آمار رسانه ها، پله 643 گل در مسابقات رسمی و 448 گل در بازیها و تورنمنت های دوستانه ثبت کرده است اما طوری القا شده که گویی مورد دوم ارزش کمتری نسبت به گلهای اول دارد. 448 گل سانتوس در مقابل تیم های بزرگ ثبت شده است.

1470