نقشه یحیی برای سپاهان، تقویت کمربند خط میانی

نقشه یحیی برای سپاهان، تقویت کمربند خط میانی

پایگاه خبری فوتبالی- کادر فنی قرمزها پس از آنالیز تیم سپاهان تصمیم گرفته اند با آرایشی جدید در بازی مقابل شاگردان محرم نویدکیا حاضر شوند.

به گزارش فوتبالی، تمرینات چند روز اخیر پرسپولیس و مرور کارهای تاکتیکی در دو روز گذشته نشان می دهد یحیی گل محمدی به این نتیجه رسیده تا پرسپولیس با آرایش پایه 1-1-4-4 بازی کند. آرایشی که با 3 هافبک دفاعی در مواقع دفاع به سیستم کاملا دفاعی 1-5-4 تغییر پیدا کرده و در موقع هجوم نیز با اضافه شدن نوراللهی به خط حمله و قرار گرفتن کنار وحید امیری، این سیستم به سیستم 2-4-4 تبدیل می شود.

بازی دو تیم پرسپولیس و سپاهان همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حالا که یک هفته قبل از دربی برگزار می‌شود حساسیتش بیشتر هم شده ضمن اینکه پرسپولیس بعد از دو تساوی متوالی اصلاً دوست ندارد از این بازی خانگی باز هم امتیازی را برای حریف به جا بگذارد.

با توجه به ضعف خط میانی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن احتمال تغییرات در بازی مقابل سپاهان هم وجود دارد و گفته می شود سرمربی قرمزها قصد دارد با تغییر سیستم بازی مقابل سپاهان همزمان از سه هافبک دفاعی خود استفاده کند تا خط هافبک قدرتمند سپاهان را کنترل کند و مانع پاس های سروش رفیعی یکی از بهترین پاسورهای لیگ بیستم تا اینجای کار به مهاجمان سپاهان شود.

تصمیم یحیی گل محمدی این است تا با استفاده از این آرایش و استفاده هم زمان از 3 هافبک دفاعی و یک هافبک دونده مثل وحید امیری در خط حمله، نبض بازی را با پاس های کوتاه و دوندگی بی امان نفراتش در اختیار گرفته و خط هافبک خلاق سپاهان را کنترل کند. در صورت تغییر سیستم پرسپولیس کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک نقش تدافعی تری نسبت به احمد نوراللهی بر عهده خواهند داشت.

باید منتظر ماند و دید که آیا اتخاذ این سیستم جدید از سوی یحیی گل محمدی و بازی گرفتن از سه هافبک دفاعی این تیم مانند نورالهی، سرلک و کامیابی نیا مقابل سپاهان جواب خواهد داد یا خیر.

7655