غلامرضا رفیعی: رئیس فدراسیون فوتبال باید زبان بلد باشد و بتواند از تجهیزات الکترونیکی استفاده کند

غلامرضا رفیعی: رئیس فدراسیون فوتبال باید زبان بلد باشد و بتواند از تجهیزات الکترونیکی استفاده کند

وکیل بین‌المللی فوتبال می گوید: دادگاه عالی ورزش در پرونده هایی که در اختیار دارد معمولا پس از بررسی رای را نقض یا تایید می کند.

دکتر غلامرضا رفیعی حقوقدان ورزشی در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی می گوید: در پرونده عیسی آل کثیر اگر دادگاه عالی ورزش رای را نقض کرد یعنی این مدت را که هم پشت سر گذاشته است حقش نبوده محروم باشد اما اگر تایید کرد باید باقی مانده محرومیت خود تا 13 فروردین 1400را تحمل کند.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: دادگاه عالی ورزش کسی را مورد بخشش قرار نمی دهد بلکه رای کمیته استیناف ای اف سی را نقض می کند و می گوید این حکم غیرقانونی است و در نهایت حکم برائت او را صادر می کند یا  در غیر اینصورت می گوید حکم درست بوده و ادامه مدت محرومیت خود را هم باید بگذراند تا بتواند به میادین ورزشی بازگردد.

این حقوقدان ورزشی با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال و آغاز ثبت نام از کاندیداهای ریاست و هیت رئیسه گفت: با توجه به قانونی که در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است بازنشسته ها حق ثبت نام در این انتخابات را ندارند، قانون مملکت باید برای همه به صورت تساوی اجرا شود.

رفیعی در ادامه می گوید: کمیته ای که وظیفه ثبت نام و بررسی صلاحیت کاندیداها را بر عهده دارد مکلف است قانون رسمی کشور را رعایت کرده و از ثبت نام بازنشسته ها جلوگیری کند در غیر اینصورت تخلف رخ داده است ، نیاز به ورود قوه قضاییه، سازمان بازرسی و یا مجلس نیست باید کمیته ثبت نام در این موضوع به قانون مراجعه کرده و آنچه در این باره ابلاغ شده را اجرا کنند و در اصل قانون را اجرا کنند در غیر اینصورت تخلف رخ داده است.

این وکیل بین المللی فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید چه ویزگی هایی داشته باشد گفت: باید کسی رئیس فدراسیون فوتبال شود که عضو جامعه فوتبال ایران باشد، مدیریت فوتبالی را تجربه کرده باشد و فوتبال را بشناسد نه لزوما الان بازی کند، مدیریت کرده باشد، کسی باشد از جنس فوتبال کسی باشد که یک زبان بین المللی را بلد باشد، کسی باشد که سابقه خوب مدیریتی از خود به جای گذاشته باشد، ما قهرمانان و اسطوره های زیادی فوتبال داریم چرا نباید از اسطوره ها در هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون بهره ببریم؟

رفیعی در ادامه تصریح کرد : اعضای مجمع باید کسی را انتخاب کنند که لیاقت حضور در پست ریاست فدراسیون و هیئت رئیسه را داشته باشد، رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید حداقل به یک زبان بین المللی مسلط باشد، زبان رسمی فیفا زبان انگلیسی و فرانسه است وقتی رئیس فدراسیون در یک جلسه بین المللی حضور پیدا می کند باید از محتوای آن جلسه آگاه باشد نه اینکه هر جایی می رود یک مترجم با خودش ببرد. 

این حقوقدان ورزشی در پایان گفت: در دنیا و قرن 21 فدراسیون فوتبال نیازمند کسی است که دانش روز را داشته باشد بتواند از تجهیزات الکترونیکی جدید استفاده کند، باید روش های استفاده از ایمیل، شبکه های اجتماعی و مکاتبات بین المللی را بلد باشد، اعضای مجمع به عنوان نمایندگان جامعه ورزش و مردم ایران باند بازی و جناح بازی را کنار بگذارند و کسی را انتخاب کنند که واجد این شرایط باشد.

7655