سون بهترین و سردار نفر دوم بهترین بازیکن سال آسیا

سون بهترین و سردار نفر دوم بهترین بازیکن سال آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- سون هیونگ مین بازیکن تیم ملی کره جنوبی و ستاره تیم تاتنهام و لیگ برتر انگلستان  به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) بهترین بازیکنان سال قاره آسیا را انتخاب کرد و سردار آزمون ستاره خط حمله تیم ملی ایران و باشگاه زنیت سن پترزبورگ بعد از ستاره کره ای تاتنهام در رده دوم قرار گرفت. 

انجمن بین المللی آمار و تاریخ فوتبال در وبسایت خود اسامی بهترین های سال آسیا را اعلامکرد. این عنوان هرسال به بازیکنی از کشورهای عضو اتحادیه فوتبال آسیا (AFC) تعلق می گیرد. 

انتخاب سون هیونگ مین به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا کار سختی نبوده است چرا که او در 16 بازی لیگ برتر انگلستان 12 گل برای تاتنهام زده و 5 پاس گل داده است. 

سردار آزمون ستاره ایرانی خط حمله زنیت سن پترزبورگ در رده دوم بهترین بازیکن سال 2020 آسیا قرار گرفت. سردار در این فصل در 15 مسابقه 11 گل برای زنیت زده و 5 پاس گل هم داده است. سردار در 4 مسابقه لیگ قهرمانان هم برای زنیت به میدان رفته است.

نفر سوم بهترین های سال آسیا تاکومی مینامینو وینگر چپ ژاپنی تیم لیورپول است. او در این فصل 8 بازی در لیگ برتر انگلستان در ترکیب لیورپول انجام داده و یک گل هم به ثمر رسانده است. او 4 بازی هم در لیگ قهرمانان اروپا با این تیم انجام داده است. 

فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ سازمانی مستقل از فیفا است که از سال 1984 تاسیس شده و سالانه رتبه بتدی بهترین بازیکنان را در گروه ها و بخش های مختلف انتخاب می کند.

4731