سوال روز/ ساختمان فدراسیون تمام طلب شستا را پوشش می دهد؟

سوال روز/ ساختمان فدراسیون تمام طلب شستا را پوشش می دهد؟

پایگاه خبری فوتبالی- بدهی فدراسیون فوتبال به تامین اجتماعی باعث شده ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس که به نام فدراسیون است توقیف شود.

به گزارش فوتبالی، استقلالی‌ها که ساختمان آن‌ها نیز به نام فدراسیون است، خوش‌شانس بوده‌اند که فروش همین دو ساختمان برای بازپرداخت بدهی شستا که میراث قرارداد ویلموتس است کفایت می‌کند و آن‌ها قرار نیست خانه به دوش شوند. به قول علی دایی باید به حال فوتبالی که ساختمان فدراسیون آن را برای بدهی به مزایده گذشته‌اند گریه کرد. 

در حالی که فدراسیون فوتبال هنوز با مارک ویلموتس و شکایت سنگینی که بابت غرامت قراردادش در دادگاه عالی ورزش مطرح است، دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بازهم به خاطر قرضی که بابت پرداخت دستمزد این مربی از شستا گرفته بودند با چالشی جدی مواجه شده‌اند و حتی تا آستانه مزایده ساختمان فدراسیون هم پیش رفتند و حالا به‌دنبال راه‌حلی هستند که این مشکل را هرطور شده برطرف کرده و بیش از این به آبروی فوتبال کشور لطمه وارد نکنند.

با اینکه مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با فوتبالی مدعی شده است که با پول ساختمان فدراسیون فوتبال می‌شود که کل طلب شستا را وصول شود اما با دستور دادگاه حکم توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس هم صادر شده است، با توجه به دستور دادگاه نسبت به توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس مشخص می شود این ادعا چندان مستند نبوده و این ساختمان نمی‌تواند به‌طور تمام و کمال بدهی‌های فدراسیون را به شستا پوشش دهد.

براساس محاسباتی که صورت‌گرفته ارزشگذاری انجام‌شده روی ساختمان فدراسیون فوتبال 68 میلیارد و پانصدمیلیون تومان بوده که با توجه به طلب دومیلیون یورویی شستا از فدراسیون فوتبال کشور، مشخص می‌شود فروش این ساختمان نمی‌تواند تمامی طلب آنها را وصول کند و همین موضوع باعث شده  بحث مزایده باشگاه پرسپولیس هم پیش کشیده شود.

این موضوع در حالی مطرح می شود که شکوری سخنگو و معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس روز گذشته در کنفرانس خبری این باشگاه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد، بحث مهم دیروز باشگاه پرسپولیس، مسأله توقیف ساختمان این باشگاه بود که نگرانی‌های زیادی را باعث شد. 

جمعه‌شب قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس در تلویزیون اعلام کرد شستا به‌خاطر طلبش از فدراسیون فوتبال ساختمان‌های فدراسیون و باشگاه پرسپولیس را توقیف کرده. البته از آنجایی که وزارتخانه از شستا تا آخر سال زمان گرفته فعلاً مشکلی برای ساختمان باشگاه پرسپولیس ایجاد نمی‌شود.

دیروز معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: «تعجب می‌کنم که چطور این اتفاق برای باشگاه پرسپولیس و ساختمانش افتاده است. من در فدراسیون فوتبال سمت داشتم و کاملاً روی دارایی‌های فدراسیون اشراف دارم. فکر کنم این فدراسیون آنقدر دارایی دارد که بحث به ساختمان باشگاه پرسپولیس نرسد. طبق اطلاعاتی هم که دارم طلب شستا از فدراسیون مبلغ مشخصی است که دارایی‌های فدراسیون کفاف آن را می‌دهد.»

شکوری افزود: «ولی در مورد ساختمان فدراسیون شاید سبب خیر شد این موضوع که من و دیگر مدیران ورزش و بخش‌‌های دیگر کشور به این فکر بیفتند که این ساختمانی که ما در آن قرار داریم و در شان باشگاه پرسپولیس هم نیست یک‌بار برای همیشه این اتفاق بیفتد و سند آن به نام باشگاه پرسپولیس بخورد. البته سند باشگاه پرسپولیس را امروز (شنبه) توانستم به دست بیاورم. باشگاه پرسپولیس در سالیان گذشته نصف مبلغ ساختمان را پرداخت کرده و نصف باقی مانده، ‌‌ان‌شاءالله با تعاملی که صورت می‌گیرد سند ساختمان هم همچون ورزشگاه‌های شهدای گمنام و درفشی‌فر به نام پرسپولیس خورده شود.»

باید منتظر ماند و دید که بالاخره فدراسیون فوتبال تا پایان سال موفق به پرداخت بدهی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی «شستا» خواهد شد یا این مجموعه سرمایه گذاری که سهامداران عمده آن اشخاص حقیقی و حقوقی هستند نسبت به عملیات اجرایی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس اقدام خواهد کرد.

7655