دروازه‌بان؛ نقطه قوت مشترک استقلال و آلومینیوم

دروازه‌بان؛ نقطه قوت مشترک استقلال و آلومینیوم

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و آلومینیوم که در هفته دهم حریفان یکدیگر هستند، با این که در نحوه امتیاز گیری تفاوتهایی دارند، دارای وجوه اشتراکی هم هستند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، از هفته دهم رقابتهای لیگ برتر دو تیم استقلال و آلومینیوم اراک در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم با ۸ بازی به ترتیب با ۱۵ و ۱۰ امتیاز در صدر و رده دهم جدول قرار دارند.

باوجود اینکه در بین رده دو تیم در جدول ۱۰ پله فاصله است، اما آمارهای آنها خیلی از هم دور نیست و فشردگی بالای امتیازات حکایت از نزدیکی بسیاری از تیم‌ها دارد.

آلومینیوم تنها ۲ گل از استقلال کمتر زده و ۳ گل بیشتر خورده است و در صورت پیروزی احتمالی در این دیدار می‌تواند صعود خوبی در جدول داشته باشند.

استقلال و آلومینیوم اگر وجوه اختلافی با یکدیگر دارند، دارای وجوه اشتراکی هم هستند که اصلی‌ترین نقطه اشتراک آنها به نقطه قوتشان در درون دروازه بر می‌گردد.

در حالی که این روزها رشید مظاهری ستاره آبی پوشان در چارچوب دروازه است و به گمان خیلی از کارشناسان آبی پوشان صدرنشینی خود را مدیون درخشش این بازیکن هستند، در چارچوب دروازه آلومینیوم هم یک دروازه‌بان جوان که دست بر قضا بازیکن استقلال است و به صورت قرضی برای آلومینیوم توپ می‌زند، خوش می‌درخشد و از عوامل مهم موفقیت‌های هفته‌های اخیر این تیم است.

حسین پورحمیدی درست از هفته سوم به آلومینیوم اضافه شد و از همان هفته بود که آلومینیوم دیگر رنگ شکست را به خود ندید. پورحمیدی ۶ بار برای آلومینیوم به میدان رفته که ۴ کلین شیت برای خود ثبت کرده و تنها ۳ بار دروازه‌اش باز شده است. وی در این بازی‌ها یک پنالتی هم مهار کرده است.

شرایط مظاهری هم درون دروازه استقلال کاملاً شبیه شرایط پورحسینی است. او نیز از هفته سوم به ترکیب آبی پوشان اضافه شد، ۴ کلین شیت ثبت کرد و تنها ۲ بار دروازه‌اش باز شد که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده است. آبی پوشان هم با رشید مظاهری شکست نخورده‌اند تا مشخص شود وجه اشتراک اصلی دو تیم استقلال و آلومینیوم به نقطه قوت آنها در آخرین سنگرشان باز می‌گردد.

آلومینیوم و استقلال در چارچوب هفته دهم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۶:۳۰ دوشنبه ۱۵ دی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

7474