سوال روز/ چرا کمیته انضباطی رای بازی پرسپولیس- ذوب آهن را صادر نکرد؟

سوال روز/ چرا کمیته انضباطی رای بازی پرسپولیس- ذوب آهن را صادر نکرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس و ذوب‌آهن در حالی عصر پنجشنبه روبه‌روی هم قرار گرفتند که قرار بود کمیته انضباطی پیش از این بازی رای خود را درباره لغو بازی قبلی دو تیم اعلام کند.

به گزارش فوتبالی، در حالی که سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات فوتبال سازمان لیگ در برنامه فوتبال برتر اعلام کرده بود که مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بررسی دقیق تر و صدور رای درباره بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن تقاضای یک روز وقت بیشتر کرده بودند اما تا روز پنجشنبه و زمان آغاز بازی و حتی همین حالا کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره پرونده این بازی صادر نکرده است.

در ادامه دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن طبق برنامه سازمان لیگ روز قبل برگزار شد و دو تیم در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند اما هنوز کمیته انضباطی رای نهایی خود را اعلام نکرده و همین موضوع باعث شده تا مدیران و مربیان پرسپولیس همچنان منتظر صدور رای کمیته انضباطی بوده و هواداران پرسپولیس هم در فضای مجازی به صورت گسترده به این موضوع بپردازند که بالاخره رای کمیته انضباطی چه شد؟

در این بین زهره هراتیان مدیر مرکز پزشکی ایفمارک پیش از برگزاری این بازی در ارتباط با برگزار نشدن بازی پرسپولیس و ذوب آهن اعلام کرد تیم ذوب آهن تخلفاتی در بخش بهداشتی مرتکب شده است که گزارش این تخلفات ابتدا به دبیر کل فدراسیون فوتبال و سپس به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال شده است.

بعد از آن خبرهایی از برگزاری جلسه کمیته انضباطی و رسیدگی به این پرونده منتشر شد و صحبت از احتمال اعلام نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس به میان آمد با این حال رضا جاودانی یکی از اعضای کمیته انضباطی گفته بود که پرونده‌ای به دست‌شان نرسیده است.

باشگاه پرسپولیس امروز در نشست خبری خود به این موضوع واکنش نشان داد و ابراهیم شکوری سخنگوی این باشگاه گفت: "هنوز نمی دانیم چرا بازی با ذوب آهن لغو شد ما مکتوب و محرمانه خواستیم بگویند چرا بازی با ذوب آهن لغو شد."

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: "با توجه به نامه نگاری های صورت گرفته و صحبت رضا جاودانی مبنی بر اینکه نامه ای به ما نرسیده است باید بگویم برادر من در این یک هفته که نامه را دریافت کردید چه اتفاقی رخ داد؟ امکان دارد به ما اطلاع بدهید بازی با ذوب آهن به چه دلیلی لغو شده است؟ لغو مسابقه پیش از فینال به ضررمان تمام شد چون 20 روز در شرایط و کوران بازی ها نبودیم. ما مطیع سازمان لیگ بودیم اما به صورت مکتوب و محرمانه درخواست کردیم دلیل لغو بازی با ذوب آهن را بگویند. گفتیم اگر تخلفی صورت گرفته که از نظر ما این اتفاق هم افتاده بازی سه بر صفر شود. اینکه به یک تیم اعلام شود نباید بازیکن کرونایی در تمرین شرکت کند اما برخلاف نظر ایفمارک و کمیته پزشکی عمل کند از نظر ما تخلف کرده است. سوال ما محترمانه بود و پیچیدگی نداشت. همچنان از کمیته انضباطی می خواهیم دلیل لغو مسابقه را اعلام کنند."

معاون باشگاه پرسپولیس درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس پیگیری های لازم را برای مشخص شدن دلیل لغو این مسابقه انجام داده است، گفت: "هیچ باشگاهی نمی‌تواند به شکل مستقیم به کمیته انضباطی نامه بزند. نامه اول خود را ۲۳ آذر ارسال کردیم که با توجه به تکذیبیه عضو کمیته انضباطی درباره آن بیانیه دادیم. سه چهار روز هم بعد نامه دیگری را برای پیگیری ارسال کردیم اما طبق روال فدراسیون فوتبال درخواست ما برای سه بر صفر شدن بازی باید در کمیته انضباطی پیگیری شود."

شکوری در ادامه گفت: "تا زمانیکه من در فدراسیون بودم و فکر می‌کنم الان اینگونه است همین روال جریان دارد که باشگاه ها نامه خود را به سازمان لیگ ارسال کرده و این نامه ارجاع داده می شود و در نهایت فدراسیون هم نامه را به کمیته مربوطه می‌رساند. ما نباید پیگیر سه بر صفر اعلام شدن بازی باشیم اما از نظر ما تخلف شده و همچنان منتظر هستیم."

باید منتظر ماند و دید بعد از برگزاری بازی تیم های پرسپولیس و ذوب آهن رای پرونده بازی لغو شده این دو تیم از سوی کمیته انضباطی چه خواهد بود. البته بازی انجام شده و نتیجه اش تغییر نمی کند اما به احتمال زیاد جرائمی برای ذوب آهن در نظر گرفته خواهد شد.

7655