سوژه روز/ پرسپولیس هنوز از شوک فینال آسیا خارج نشده است؟

سوژه روز/ پرسپولیس هنوز از شوک فینال آسیا خارج نشده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان یحیی گل محمدی در حالی دو امتیاز حساس را در آخرین ثانیه‌های جدال با ذوب‌آهن از دست دادند که قرمزها خوش‌شانس بودند و شکست نخوردند. 

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس به راحتی می‌توانست نتیجه را به شاگردان رحمان رضایی در تهران واگذار کند و همه امتیازهای این مسابقه را از دست بدهد،چراکه نمایش شاگردان رحمان رضایی در نیمه دوم مسابقه، به مراتب بهتر از قرمزها به نظر می‌رسید. پرسپولیس در خانه، روبه‌روی تیمی که از شروع لیگ برتر بیستم هرگز برنده نبوده، یک نیمه کاری به جز دفاع کردن مطلق نداشتند. 

پرسپولیس با وجود بازی خوب با پرس بالا در نیمه اول، اما در نیمه دوم مسابقه عقب نشست و تنها روی ضد حملات نیم نگاهی به دروازه ذوب آهن داشتند، قرمزها در نیمه دوم، عملا حرفی برای گفتن نداشتند و این ذوب آهن بود که با میل به گل زدن و به قول یحیی جسورانه حمله کردن به آنچه می خواست رسید.

شاگردان یحیی گل محمدی که لقب قهرمان 4 دوره گذشته لیگ برتر را یدک می کشند حالا در 6 مسابقه فقط 10 امتیاز جمع کرده و تنها دو بار برنده بوده است این در حالی است که آنها هنوز به مصاف مدعیان جدی این فصل مثل سپاهان، تراکتور، فولاد و استقلال و تراکتور و گل گهر و حتی پیکان نرفته‌اند. پرسپولیس از زمان بازگشت از فینال لیگ قهرمانان آسیا به نساجی و ذوب امتیاز داده و به قول پیشکسوتان پرسپولیس و کارشناسان فوتبال اگر به این همین روند ادامه بدهد، باید قید پنجمین قهرمانی متوالی در فوتبال ایران را بزند. 

به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین مشکل این روزهای پرسپولیس، به ذهنیت بازیکنان این تیم برمی‌گردد. ظاهرا آنها تمرکز لازم را ندارند و به همین خاطر، آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند. قبل از شروع دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا، همه تمرکز باشگاه روی بخشش عیسی آل‌کثیر بود. حتی مدیران باشگاه هم همه مسائل دیگر را رها کرده بودند تا مدام درباره این مهاجم و محرومیتش حرف بزنند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که عملا شانسی برای بخشش این مهاجم وجود نداشت. یک اشتباه بزرگ که در آستانه یک دیدار حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا، روحیه پرسپولیسی‌ها را به هم ریخت.

 پس از شکست پرسپولیس در بازی فینال آسیا روبه‌روی اولسان بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس دائما در حال پاسخ به انتقادات و کری رقبا هستند و به نوعی بازیکنان پرسپولیس دیگر آن آرامش همیشگی‌شان را از دست داده‌اند. پرسپولیس در چند فصل گذشته، در لیگ برتر حتی وقتی خوب بازی نمی‌کردند، به عنوان تیم برنده از زمین بیرون می‌رفتند اما همین تیم، حالا به راحتی به دو تیم پایین جدولی امتیاز می‌دهد. هم روبه‌روی نساجی و هم در جدال با ذوب، تیم یحیی به راحتی می‌توانست بازنده باشد. آنها این دو تساوی را حتی با خوش‌شانسی به دست آوردند. 

 تیمی که به نزدیکی فتح فینال آسیا و جام رسیده بود اما پس عدم دستیابی به جام قهرمانی، به قول بسیاری از کارشناسان فوتبال هنوز نتوانسته خودش را جمع و جور و روحیه‌اش را حفظ کند. باید منتظر ماند و دید که آیا پرسپولیس با یحیی می تواند از این وضعیت خارج شود یا نه.

7655