چرخابی: سپاهان همچنان در دفاع تیمی و فردی مشکل دارد

چرخابی: سپاهان همچنان در دفاع تیمی و فردی مشکل دارد

پایگاه خبری فوتبالی- یک کارشناس فوتبال گفت: تیم محرم اکنون به گل بیشتری دست پیدا می‌کند و حملات حساب شده‌ای انجام می‌دهد، اما دفاع تیمی و دفاع فردی این تیم همچنان ضعف دارد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، حسین چرخابی در خصوص دیدار سپاهان برابر ماشین‌سازی اظهار کرد: در ابتدا به صورت کلی باید گفت که امسال تیمی نمی‌تواند به راحتی سال گذشته که پرسپولیس قهرمان شد به قهرمانی دست پیدا کند و کار دشوار است. بازی‌های لیگ امسال غیر قابل پیش‌بینی است و هیچ تیمی نمی‌تواند خود را از قبل پیروز بداند.

وی ادامه داد: سپاهان با وضعیت خوبی به مصاف ماشین‌سازی رفت و خود را از پیش برنده می‌دانست. دو تیم در ۲۰ دقیقه ابتدایی حرفی برای گفتن نداشتند و خطری دروازه‌ها را تهدید نکرد. اولین حمله خطرناک سپاهان یک پنالتی در پی داشت که یک بر صفر پیش افتاد و در ادامه با گرفتن نبض بازی به دومین گل خود هم دست پیدا کرد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: بازی روز گذشته شاید عجیب‌ترین دیدار فوتبالی دنیا باشد که ۵ پنالتی در یک بازی آن هم تا دقیقه ۷۵ بازی رقم بخورد. از نظر فنی توپی که به دست نورافکن برخورد کرد را نمی‌توان ایراد فنی گرفت، اما در خطای پنالتی کریمی و ولسیانی که اتفاق افتاد نشان از ایراد فنی بود.

وی تصریح کرد: ولسیانی و کریمی با نداشتن دفاع فردی مناسب، دو پنالتی به حریف دادند. اگر دفاع فردی را به خوبی انجام دهیم، اتفاقات دیروز رقم نمی‌خورد. نکته بعدی بازیکن باید بداند حتی اگر با اختلاف گل زیادی در پایان نیمه نخست به رختکن می‌رود یک نیمه دیگر باقی مانده و نباید خود را برنده بداند.

چرخابی اضافه کرد: بازی‌هایی در دنیا داشتیم که چنین اتفاقاتی افتاد، در یک بازی بایرن مونیخ باید با اختلاف ۳ گل پیروز می‌شد تا قهرمان آلمان شود؛ اما نیمه نخست چهار گل دریافت کرد و به رختکن رفت. با وجود چنین اتفاقی در پایان این دیدار بایرن مونیخ با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز و قهرمان شد.

وی عنوان کرد: در فوتبال زمانی پیروز خواهیم شد که داور سوت پایان بازی را زده باشد، اما بازیکنان و کادرفنی سپاهان خود را در پایان نیمه نخست برنده دانستند و موجب شد چنین نتیجه ای در پایان رقم خورد.

چرخابی در خصوص اینکه سپاهان مشکل گلزنی خود را که در بازی‌های آسیایی به آن دچار بود حل کرده، اما چرا در دفاع همچنان به ثبات نرسیده، گفت: زمانی که بازیکنی مانند شهباززاده احیا می‌شود نشان از تغییر فلسفه فوتبالی سپاهان و القا فلسفه محرم است. البته باید بدانیم فلسفه قلعه‌نویی نیز بازیکنی مانند منشا را نیز احیا کرد.

وی ادامه داد: تیم محرم اکنون به گل بیشتری دست پیدا می‌کند و حملات حساب شده‌ای انجام می‌دهند، اما دفاع تیمی و دفاع فردی این تیم همچنان ضعف دارد. محرم تاکنون به عنوان سرمربی تجربه ۱۲ بازی بیشتر نداشته است و هنوز به ترکیب دلخواه خود نرسیده است که امری طبیعی است. به او نمی‌توان اشکال گرفت چراکه دیروز دوازدهمین بازی عمر مربیگری او بوده است و باید هنوز آزمایش انجام دهد. البته در ۱۲ بازی انجام شده عملکرد خوبی داشته، اما برای تجربه مربیگری بسیار کم است و باید به او وقت داد.

6641