عسگری: داور 5 پنالتی ظریف را با قاطعیت گرفت/ کمیته و دپارتمان داوران از رفاه پیشه حمایت کنند

عسگری: داور 5 پنالتی ظریف را با قاطعیت گرفت/ کمیته و دپارتمان داوران از رفاه پیشه حمایت کنند

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس داوری فوتبال گفت: اینکه داور در اولین قضاوتش در لیگ برتر 5 پنالتی ظریف را با قاطعیت اعلام کرد کار بزرگی انجام داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، حسین عسگری در مورد اعلام 5 پنالتی در بازی ماشین سازی و سپاهان که با نتیجه 3 بر 3 مساوی تمام شد، اظهار داشت: آقای فؤاد رفاه‌پیشه در اولین قضاوتش در لیگ برتر 5 پنالتی اعلام کرد که کار ساده‌ای نیست. حتی داوران باتجربه ما بعد از اعلام پنالتی دوم برای اعلام پنالتی سوم در مسابقه احتیاط می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و حتی با اجرای فن کشتی در محوطه  جریمه هم یا پنالتی نمی‌گیرند یا به سختی پنالتی سوم را می‌گیرند.

وی افزود: این داور 5 پنالتی ظریف را با قاطعیت و به درستی اعلام کرد و توجهی به نام تیم میزبان و میهمان نداشت. با این حال متأسفانه شاهد هستیم که در فضای مجازی و برخی سایت‌ها این اتفاق را یک اتفاق خارق‌العاده و عجیب می‌نامند. یا برخی از کارشناسان می‌گویند، پنالتی روی کی‌روش یک پنالتی سخت‌گیرانه بوده که این هم درست نیست. هر 5 پنالتی که این داور اعلام کرد کاملا صحیح بود.

عسگری تأکید کرد: شاید در پنالتی کی‌روش داور می‌توانست قبل از زدن سوت بازی، با تذکر جدی به بازیکنانی که درگیر هستند، از بروز چنین خطایی پیشگیری کند، اما واقعیت آن است که هر 5 پنالتی اعلام شده درست بود و من این پنالتی‌ها را ظریف می‌نامم زیرا گاهی خطای پنالتی‌ها خیلی واضح رخ می‌دهد.

وی با درخواست از کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعلام کرد: برایم عجیب است که کمیته و دپارتمان داوری از این داور جوان حمایت و دفاع نمی‌کند و وقتی چنین داوری پنالتی را می‌گیرد و به درستی هم این کار را انجام داده، هیچ بیانیه و دفاعیه‌ای از این داور در مقابل هجمه‌های عجیب رخ نمی‌دهد. به نظر من بهترین کار این است که مسؤولان داوری از این داور به خوبی حمایت کنند.

6641