اصفهانیان: امیدوارم انتخابات سالمی در فدراسیون فوتبال برگزار شود

اصفهانیان: امیدوارم انتخابات سالمی در فدراسیون فوتبال برگزار شود

پایگاه خبری فوتبالی- عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به زمان بندی فیفا کار انتخابات انجام می‌شود و ان شاءالله انتخابات سالمی را پیش رو داریم.

به گزارش فوتبالی، فریدون اصفهانیان بعد از تساوی یک بر یک سایپا و نفت آبادان اظهار داشت: با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در حال رعایت شدن است، فضای کشور هم از نظر بیماری هم رو به بهبود است و اکثر استان‌ها زرد شده‌اند. مشکلاتی هم در رابطه با مسایل داوری در محوطه جریمه داشتیم سعی کردیم این مشکلات را کم کنیم و از اشتباه‌های داوران کم‌تر شوند. به همین دلیل داوران پشت دروازه را برگرداندیم و اینکه نتوانستیم VAR را داشته باشیم قضاوت‌ها بهتر شود و تیم‌ها از طرف داوری ضربه نبینند.

وی در مورد اینکه داوران پشت دروازه‌ خیلی هم پر کار بوده‌اند و در تبریز دو پنالتی از سوی این داوران اعلام شده گفت: به هر حال این بخاطر همین بوده که در قضاوت‌ها داوران به خوبی قضاوت کنند.

اصفهانیان در مورد اینکه گفته می‌شود به خاطر انتخابات فدراسیون فوتبال تعداد داوران زیاد شده عنوان کرد: چرا چنین حرف‌هایی هستند. در جهان برای اینکه حق تیمی ضایع نشود از VAR  استفاده می‌کنند در حالیکه ما چنین قصدی نداریم و فدراسیون هم چنین قصدی ندارد. چرا در پایان فصل گذشته با رشد بیماری کرونا 6 داور را به 4 داور تقلیل دادیم اما اکنون با رعایت پروتکل‌ها و اینکه کشور از نظر این بیماری سیر نزولی دارد برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق تیم‌ها داوران پشت دروازه را برگرداندیم. 

وی در مورد اینکه از همه استان‌ها و حتی سیستان و بلوچستان داور در مسابقات حضور دارد عنوان کرد: شایسته ترین‌ها انتخاب می‌شوند و سیستان و بلوچستان هم از استان‌‌های ماست و مالدیو هم در جام جهانی داور دارد. اینگونه نیست که یک استان داور داشته باشد و استان دیگری داور نداشته باشد. بستگی به توانایی و ظرفیت داوران دارد.

رئیس کمیته داوران در مورد تصویر چکی که در مورد ضمانت منتشر شده عنوان کرد: این را 100 بار توضیح دادم و کمیته حقوقی فدراسیون هم بررسی کرد و آن چک برای ضمانت بود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون در 10 اسفند و اینکه شرکت می‌کند یا نه گفت: با توجه به زمان بندی فیفا کار انجام می‌شود و ان شاءالله انتخابات سالمی را پیش رو داریم و برای شرکت در انتخابات بستگی دارد که فضا برای شرکت در انتخابات چگونه باشد.

اصفهانیان در مورد امضا زیر قرارداد ویلموتس عنوان کرد: ما زیر قرارداد ویلموتس را بخاطر اینکه رئیس فدراسیون که به او تفویض اختیار کرده بودیم، امضا کرد و پس از انعقاد قرارداد امضا کردیم.

وی در مورد اینکه شایعه شده امضا کنندگان قرارداد ویملوتس نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند اظهار داشت: نمی‌دانم چه کسی این‌ها را می‌گوید و هرچه قانون باشد تابع قانون هستیم.

اصفهانیان در مورد مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال از سوی شرکت شستا گفت: این خبرها که من نمی‌دانم چی هست. خیلی خبر‌ها می آید یا هر کسی از خودش دلش خواست می‌گویند یا می‌نویسند مرجعی هست و آنهایی که پیگیر هستند باید پاسخگو باشند.

7474