خیز جدی شهاب عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال؛ جلسات مثبت با اعضای مجمع

خیز جدی شهاب عزیزی خادم برای ریاست فدراسیون فوتبال؛ جلسات مثبت با اعضای مجمع

پایگاه خبری فوتبالی- شهاب الدین عزیزی خادم، عضو اسبق هیات رئیس فدراسیون فوتبال از سال ۹۰ تا ۹۵ و رئیس کنونی هیات مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر و باشگاه سایپا، مدیری است که انگیزه بسیار زیادی برای ریاست بر فوتبال دارد.

به گزارش فوتبالی، درباره عزیزی خادم در چند وقت گذشته خبرهای زیادی منتشر نشده و او به نظر می تواند سورپرایز انتخابات فدراسیون فوتبال باشد.

عزیزی خادم به صورت چراغ خاموش کارهای انتخاباتی اش را در روزهای منتهی به ثبت نام انجام داده و ستادی هم تشکیل داده که منصور قنبرزاده مدیرعامل اسبق نفت تهران که سابقه عضویت در هیات رییسه فدراسیون و سازمان لیگ را دارد مسئول این ستاد است. قنبرزاده هم مثل بهاروند نفوذ خوبی در مجمع دارد. قنبرزاده پیش از این در اردوی قریب بود اما پس از یکسال ظاهرا قنبرزاده هم متوجه شده شانس قریب برای برنده شدن در انتخابات زیاد نیست و به همین دلیل به اردوی عزیزی خادم پیوسته است. 

عزیزی خادم احتمالا مدارک رسمی خود را برای ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون در روز آخر ثبت نام از نامزدها به دبیرخانه ارائه خواهد داد.

همانطور که گفته شد عزیزی خادم کمپین انتخاباتی خود را از ماه‌ها قبل به صرت رسمی راه انداخته و جلسات مختلفی و مداومی با اعضای مجمع و اهالی فوتبال داشته و دارد.  رابطه او با مهدی تاج، محمود اسلامیان و چند تن از اعضای هیات رییسه و مدیران کنونی فدراسیون هم به هیچ عنوان خوب نیست و طبیعی است که این دو جریان باز هم در انتخابات پیش روی فوتبال مقابل هم قرار بگیرند.

آنهایی که اتفاقات مدیریتی فوتبال ایران را با دقت دنبال کنند به خوبی می دانند که عزیزی خادم به شکلی عجیب از پایگاه رای نسبتا خوبی هم در مجمع عمومی برخوردار است و او یکی از چهره های تاثیر گذار انتخابات 10 اسفند و سورپرایز این انتخابات خواهد بود.

برخی خبرها در پشت پرده از ائتلاف شهاب عزیزی خادم و حیدر بهاروند سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال حکایت دارد. با این که این دو نفر ارتباط بسیار نزدیکی هم با هم دارند ولی باز هم معلوم نیست که ائتلاف آنها تا لحظه آخر به خاطر شرایطی که حیدر بهاروند دارد به قدرت خود باقی بماند. عزیزی خادم با این حال طبق شنیده ها با یک لیست قابل توجه از مدیران شناخته شده فوتبالی وارد عرصه انتخابات خواهد شد و حتی جلساتی هم با مسوولان رده بالای ورزش داشته و خودش اعتقاد دارد با توجه به سوابق اجرایی، اقتصادی و ورزشی که در حوزه مدیریت داشته می تواند با یک کار گروهی مشکلات فوتبال را حل و فصل کند.

با این حال در سال 1395 هم او یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال به جای مهدی تاج بود که به خاطر بندهای اساسنامه قبلی فدراسیون فوتبال در قسمت سوابق مدیریتی در لحظه آخر صلاحیت او برای شرکت در انتخابات احراز نشد. عزیزی خادم همان سال سبد رای خود را به مهدی تاج داد. قرار بود پس از رییس شدن تاج، عزیزی خادم دبیرکل فدراسیون فوتبال شود که چون این اتفاق نیفتاد عزیزی خادم و تاج وارد یک تقابل شدند که اوج این تقابل در انتخابات هیات رییسه در سال ۹۵ بود که عزیزی خادم و اسلامیان در یک انتخابات جنجالی به مصاف هم رفتند و چون آرای انتخابات روی وایت شمارش نشد، عزیزی خادم صحت انتخابات را زیر سوال برد اما در نهایت این محمود اسلامیان بود که به هیات رییسه راه یافت.

 در هر حال و با این وجود عزیزی خادم چهار سال صبر کرد و حالا دوباره می خواهد شانس خود را برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال امتحان کند.

گفتنی است اگر ائتلاف رسمی عزیزی خادم و بهاروند شکل بگیرد، آنها نام یکدیگر را در لیست خود به عنوان نایب رئیس اول و دوم می نویسند منتهی همان طور که اشاره شد باید تا روز آخر ثبت نام از نامزدها صبر کرد و دید این اخبار و شنیده ها به حقیقت تبدیل خواهد شد یا نه. چرا که  عزیزی خادم و گروهش که شاید مخالفان جدی هم داشته باشند،  احتمالا تمام شرایط را تا لحظه آخر رصد خواهند کرد تا برنامه های انتخاباتی با مشکل مواجه نشود. 

این توضیحات اشاره ای کلی به شرایط حضور این مدیر در انتخابات فدراسیون بدون هیچ گونه قضاوت و نگاه مثبت و منفی بود. طبیعی است که در زمان ثبت نام رسمی و ارائه لیست نواب رئیس و برنامه های اجرایی برای اداره فدراسیون، آن وقت بهتر می توان فهمید که گزینه مناسبی برای ریاست فدراسیون خواهد بود یا نه.  فعلا فقط می توان گفت که اگر اتفاقات غیر منتظره ای رخ ندهد، او از گزینه های اصلی با شانس بالا کورس رقابت برای ریاست فدراسیون خواهد بود.

۱۲۳۴