رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با فوتبالی: اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اجازه ثبت نام در انتخابات را ندارند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با فوتبالی: اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اجازه ثبت نام در انتخابات را ندارند

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس گفت: اعضای هیات رئیسه فدراسیون اجازه ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند.

به گزارش فوتبالی، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی اعلام کرد: با توجه به تشکیل پرونده در مراجع قضایی و بالاخص دادسرای فرهنگ و رسانه، نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور بابت موضوع مارک ویلموتس و غرامتی که در صورت تایید دادگاه عالی ورزش باید پرداخت شود، ۸ عضو فعلی هیات رییسه فدراسیون فوتبال نمی توانند در انتخابات آتی شرکت کنند و کاندیدا شوند.

رئیس فراکسیون ورزش در ادامه تصریح کرد: شرط ثبت نام هر یک از افراد در انتخابات فدراسیون فوتبال بجز مواردی که در اساسنامه توسط فیفا تایید و در مجمع این فدراسیون هم در تاریخ 8 آذر ماه به تصویب رسید، تایید صلاحیت افراد از سوی مراجع نظارتی خواهد بود که با توجه به اینکه این افراد فعلا تا پاسخ نهایی دادگاه عالی ورزش از سوی مراجع قضایی و انتظامی متهم محسوب می شوند و اجازه ثبت نام را پیدا نخواهند کرد.

فروردین در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور بازنشسته ها هم در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: بندی در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد که هر شخص با هر سنی می‌تواند برای ریاست این فدراسیون نامزد شود. با این حال ما در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنیم طبق قانون، امکان به‌کارگیری بازنشسته‌ها در رأس فدراسیون فوتبال وجود ندارد و هیچ یک از آقایان بازنشسته حق ثبت‌نام و شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند این موضوع یک قانون است و دوستان نمی توانند از قانونی که تصویب شده سرپیچی کنند، بیان این موضوع ارتباطی به دخالت دولت و مجلس در ورزش و فوتبال ندارد و ما قصد دخالت در این انتخابات را نداریم بلکه فقط تاکید بر اجرای قانون داریم."

با توجه به اینکه دهم اسفندماه زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد بود، ظاهرا اساسنامه جدید مشکلی برای ورود چهره‌های بازنشسته ایجاد نمی‌کند اما همچنان قوانین داخلی ایران و نهاد نظارتی سفت و سخت با این مساله مخالف است و این قانون را فراتر از اساسنامه فدراسیون فوتبال می دانند . قرار است ثبت‌نام کاندیداها به صورت اینترنتی از اواسط دی ماه انجام شود.

7655