مجتبی جباری: ورود مربیان جوان به لیگ برتر بازخورد مثبتی نداشت

مجتبی جباری: ورود مربیان جوان به لیگ برتر بازخورد مثبتی نداشت

پایگاه خبری فوتبالی - مجتبی جباری منتقد مربیان جوان شاغل در لیگ برتر است.

به گزارش فوتبالی، جباری که در ابتدای فصل گذشته و در چند بازی دستیار وینگو بگوویچ در گل‌گهر بود، بعد از جدایی از گل‌گهر در مصاحبه‌ای اعلام کرد دوست ندارد دستیار هیچ مربی ایرانی باشد و این توانایی را در خودش می‌بیند که به صورت مستقل کار کند.

اما در شرایطی که در لیگ بیستم شاهد مربیان جوان زیادی هستیم، جباری نمی‌خواهد روی ورود به دنیای مربیگری ریسک کند. او به ایران‌ورزشی گفته است: یک اشتباه آینده مربیگری‌ام را از بین می‌برد. اگر درست تصمیم نگیرم دیگر شانسی برای ادامه مربیگری ندارم. نگاه من به مربیگری با دیگران متفاوت است. من به یک زمان ایده‌آل فکر می‌کنم که بتوانم از پس کاری به این درجه از اهمیت برآیم. این خیلی مهم است که چه زمان ورود کنی که تداوم داشته باشد. قطعاً اگر زمان مناسب آن فرا برسد من هم تصمیم می‌گیرم ورود کنم اما الان زود است.

جباری در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرده که چیز خاصی از مربیان جوان شاغل در لیگ ندیده است: رفتار متفاوتی را در بین جوان‌های تازه‌وارد به عرصه مربیگری ندیدم، نه نوع گویش خاصی و نه از لحاظ فنی فوتبال متفاوتی که مبتنی بر ایده‌های نو باشد. ورود بی‌موقع برخی جوان‌ها به دایره مربیگری در سطح اول فوتبال ایران باعث می‌شود خیلی‌ها شانس خود را برای مربیگری در آینده از دست بدهند. من فکر می‌کنم بعضی‌ها نه تنها کمکی به اعتماد‌سازی برای میدان دادن بیشتر به جوان‌ها نکردند بلکه به نسل مربیان جوان ما لطمه‌های بسیاری هم وارد کردند و نگاه‌ها را نسبت به نسل ما عوض کرده‌اند. این افراد در ورود خود به فوتبال عجله کرده‌اند و شاید هم انعطاف‌پذیر نبوده‌اند. 

1984