حیدر بهاروند، اسم رمز انتخابات فدراسیون فوتبال؛ ائتلاف با عزیزی خادم تضمین ماندگاری بهاروند

حیدر بهاروند، اسم رمز انتخابات فدراسیون فوتبال؛ ائتلاف با عزیزی خادم تضمین ماندگاری بهاروند

پایگاه خبری فوتبالی- حیدر بهاروند سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال، بدون هیچ تردیدی تعیین کننده ترین چهره انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال است.

به گزارش فوتبالی، او اعتقاد دارد اگر خودش برای پست ریاست ثبت نام کند شانس زیادی به خاطر جایگاهش برای پیروزی دارد اما بهاروند احتمال دارد برای ریاست ثبت نام نکند و نایب اول یا دوم یکی از کاندیداها شود.

بهاروند اگر با یک مدیر دیگر لابی کند توانایی رئیس کردن گزینه مورد حمایت خودش را هم دارد. گزینه ای که گفته می شود شهاب الدین عزیزی خادم است. کسی که سابقه یک بار عضویت ۴ ساله در هیلت رییسه فدراسیون فوتبال را دارد و البته در دوره ای که خودش می خواست کاندیدای ریاست شود با فشار وزارت ورزش وقت در دوران محمود گودرزی توسط فدراسیون علی کفاشیان به دبیرکلی علیرضا اسدی رد صلاحیت شد و این در حالی بود که کفاشیان چندی بعد در گفت و گو با سایت فدراسیون گفت عزیزی خادم رد صلاحیت نشده ولی مشکلات اساسنامه ای باعث شده تا او در انتخابات شرکت نکند و مشکل از اساسنامه بوده است. مشکلی که حالا حل شده و نه تنها عزیزی خادم بلکه بسیاری از مدیران سابق و فعلی فوتبال می توانند در انتخابات شرکت کنند. عزیزی خادم در انتخابات ۹۵ سبد رای خود را به مهدی تاج داد و تاج با کمک حامیان عزیزی خادم رییس شد و شاید حیدر بهاروند به دلیل حضور در کمپین عزیزی خادم سرپرست نایب دو و در نهایت رییس سازمان لیگ شد. عزیزی خادم در صورتی که بهاروند را نایب دومش قرار دهد هم بهاروند در سازمان لیگ می ماند و هم حساسیت های حضور بهاروند در پست ریاست فدراسیون فوتبال از بین می رود.

 نکته قابل توجه درباره سرپرست فدراسیون و رئیس سازمان لیگ اما این است که او برای حضور در عرصه انتخابات دو مشکل بزرگ دارد و سیاستی که در پیش می گیرد نقش زیادی در معادلات مدیریتی فوتبال کشور با توجه به حساسیت فیفا و AFC خواهد داشت.

نمایندگان مجلس در ماه‌های اخیر به صراحت گفته اند تحت هیچ شرایطی اجازه حضور بازنشسته‌ها در انتخابات را نخواهند داد. هم چنین سید احسان قاضی زاده هاشمی تاکید کرده هشت عضو هیات رئیسه فدراسیون که قرارداد ویلموتس را امضا کردند و باعث خسارات جبران ناپذیر به فوتبال کشور شده‌اند به خاطر پرونده قضایی که علیه آنها باز شده اجازه شرکت در انختخابات را ندارند. 

ماجرای مشکل اول بهاروند و پرونده بازنشستگی حل شده و او توانسته اقدامات قانونی بازگشت به کار خود را بگیرد و منابع آگاه در وزارت ورزش هم تاکید کردند که این مدارک ارائه شده درباره بازنشسته نبودن بهاروند، به تایید مقامات وزارت ورزش هم رسیده است. پس موضوع ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها به هیچ عنوان مانع حضور بهاروند در انتخابات فدراسیون نخواهد بود.

پرونده قضایی هشت عضو هیات رئیسه درباره ویلموتس اما هنوز از سوی قوه قضاییه هنوز تعیین تکلیف رسمی نشده و رای نهایی صادر نشده است و پرونده هنوز در دادسرای فرهنگ و رسانه است. سازمان بازرسی کل کشور در بررسی اولیه این هشت عضو هیات رئیسه را مقصر این پرونده قلمداد کرده و پرونده را برای رسیدگی به دادسرا فرستاده و مسوولان قوه قضاییه هم به افکار عمومی قول رسیدگی داده اند.

درست است که به خاطر فشار برخی مدیران و تلاش های آنها دیگر کمتر موضوع ویلموتس در رسانه ها مطرح می شود اما واقعیت شکست 6 میلیون و 200 هزار یورویی تغییری نکرده و همه منتظر تعیین و تکلیف پرونده در دادگاه CAS هستند. پرونده ای که خیلی بعید است دادگاه کاس شکایت ویلموتس را به کل رد کند و فوتبال ایران فقط باید امیدوار به کاهش این ملبلغ غرامت سنگین باشد.

از طرف دیگر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی پذیرند که ماجراهای مرتبط با یک قرارداد فنی باعث ممنوعیت حضور مدیران فدراسیون در انتخابات شود و پیش از این هم درباره اتفاقات داخل کشور از فدراسیون به صورت رسمی سوال کرده بودند. 

پس باید منتظر ماند و دید تکلیف این پرونده و احتمال ممانعت از حضور هیت عضو هیات رئیسه در انتخابات چه خواهد شد. به هر حال همه می دانیم که مدیران برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را به مسابقات تیم ملی در انتخاباتی جام جهانی نزدیک کرده اند و کوچک ترین حاشیه ای که باعث حساس شدن فیفا و کنفدراسیون شود می تواند مشکلات زیادی برای فوتبال ایران درست کند.

اخیرا هم که حیدر بهاروند و مهدی تاج برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا قصد سفر به قطر را داشتند که به راحتی نتوانستند از کشور خارج شوند و با رایزنی های بسیار توانستند برای همین یک سفر مجوز خروج از کشور بگیرند.

پس باید منتظر ماند و دید سیاست مسوولان درباره پرونده ویلموتس و نارضایتی عمومی از عملکرد هیات رئیسه فدراسیون چه خواهد بود.

حضور یا عدم حضور بهاروند همان طور که اشاره شد مسیر و سرنوشت انتخابات را تعیین خواهد کرد.

1234