عبدی: واکسن کرونا آمده، فیفا جام جهانی را برگزار کند/ یک نسل را نابود نکنند

عبدی: واکسن کرونا آمده، فیفا جام جهانی را برگزار کند/ یک نسل را نابود نکنند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران گفت: اکنون واکسن کرونا آمده و از مسئولان فیفا می‌خواهم پیگیر برگزاری جام جهانی باشند.

به گزارش فوتبالی، حسین عبدی پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل تاجیکستان در دومین بازی دوستانه اظهار داشت: به کشور دوست، برادر و همزبان خودمان یعنی تاجیکستان عرض ارادت دارم. اینجا خیلی به ما خوش گذشت. حریف فوق‌العاده بازی کرد و بچه‌های ما هم خوب بودند. مدتی قبل در تورنمنت کافا شرکت کردیم که از بین 50 بازیکن تعدادی را برای حضور در این تورنمنت به تاجیکستان آوردیم و تعدادی دیگر به چین رفتند اما در این دیدارهای دوستانه از تیم تقریبا کامل استفاده کردیم.

وی افزود: امیدوار بودم همراه با تاجیکستان به جام جهانی نوجوانان برویم اما تصمیمی گرفته شده که نمی دانم درباره‌اش چه بگویم. به نظر من تمام تیم‌ها با هزینه و برنامه ریزی این بازیکنان نوجوان را انتخاب کرده‌اند و اگر جام جهانی لغو شود، یک نسل از بین می‌رود. فیفا باید به این موضوع رسیدگی کند و نمی‌توانند شب خوابیده و صبح بلند شوند و بگویند همه چیز تعطیل.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران تصریح کرد: اطمینان دارم تیم تاجیکستان حدود یک سال و نیم تمرین می‌کند و مانند تیم ما اگر بازیکنانش به جام جهانی نروند، نمی‌توانند رشد کنند. از مسئولان فیفا و AFC خواهش می‌کنم پیگیر برگزاری بازی ها باشند تا ابتدا در مسابقات آسیایی شرکت کنیم و جام جهانی را چندین ماه بعد برگزار کنند.

عبدی ادامه داد: اکنون واکسن کرونا آمده و بحث دیگری نیست. فوتبال به خاطر مردم و این بازیکنان است و آینده هم به همین بچه‌ها تعلق دارد. خواهش می‌کنم بازیکنان نوجوان و جوانان را با یک تصمیم از بین نبرند.

وی افزود: در بازی قبلی با تاجیکستان وقتی دو بر صفر عقب افتادیم، دروازه بان مان از زمین اخراج شد و با توجه به آسیب دیدگی پای یکی از بازیکنان مان مجبور شدیم تا دقیقه 15 دو تعویض اجباری انجام بدهیم و تا دقیقه 90 هم 10 نفره بازی کردیم. در این وضعیت هم دو گل دیگر به ثمر رساندیم اما این موضوع ارزش‌های تیم تاجیکستان را از بین نمی‌برد و بازیکنانش فوق‌العاده هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان اضافه کرد: فوتبال همین است و امکان داشت در این دیدارهای دوستانه ما بازنده شویم اما طبق آنالیزمان متوجه شدیم باید جلوی تاکتیک‌های حریف را بگیریم و فکر می‌کنم تا پایان بازی بازیکنان مان تدابیر ما را به خوبی اجرا کردند و حتی یک موقعیت گل هم به این تیم ندادیم. باز هم بهتر می‌شویم. 

عبدی ادامه داد: از فیفا خواهش می‌کنم به فکر جوان‌های کشورهایی که برنامه ریزی کرده اند باشد تا آنها از بین نروند. وجود فوتبال و فیفا برای همین جریان ها است.

7474