حال و هوای بد شهرخودرو در لیگ بیستم/ مقصر رحمتی است یا حمیداوی؟

حال و هوای بد شهرخودرو در لیگ بیستم/ مقصر رحمتی است یا حمیداوی؟

پایگاه خبری فوتبالی- وقتی مالک و مدیریت در تصمیمی اشتباه تیمی را که چند ماه پیش نماینده ایران در آسیا بوده، در اختیار مربی می‌گذارند که نه خودش تجربه کافی دارد و نه وسیله لازم برای موفقیت را دارد، نتیجه‌اش این می‌شود که حالا شهرخودرو از همین نیم‌فصل اول باید ترس از سقوط داشته باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، با در نظر گرفتن به تعویق افتادن داربی پایتخت هفته هشتم برگزار شد و اتفاق تکراری ۳ هفته اخیر یعنی نتیجه نگرفتن شهرخودرو تکرار شد. تیم مهدی رحمتی برای سومین هفته متوالی از کسب پیروزی ناکام ماند تا حالا با ۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

شاید قرار گرفتن در رده سیزدهم برای کسی که سال اول مربیگری‌اش است، دور از انتظار نباشد اما شهرخودرو به فاصله چند ماه از یک تیم آسیایی به یک تیم درجه دو لیگ برتری تبدیل شده و حالا باید حواسش باشد که فاصله‌ای با منطقه سقوط ندارد. تیم رحمتی جذاب بازی می‌کند اما در نتیجه‌گیری موفق نیست و قطعا سرمربی جوان این تیم مشهدی کمترین تقصیر را در حال و اوضاع این روزهای تیمش دارد. تیمی که با گذشت ۸ هفته، تنها ۲ پیروزی کسب کرده است و اگر بدشانسی‌های ذوب‌آهن و بی‌تجربگی مس رفسنجان نبود، اکنون شهرخودرو جزو ۲ تیم کاندیدای سقوط قرار داشت.

شاید مقصر اصلی حال و اوضاع این روزهای تنها نماینده مشهد، مالک و مدیریت آن است. مالکی که شاید فوتبالی باشد، اما فعلا نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا را به تیمی تبدیل کرده که بازیکنانش باید هر شب کابوس سقوط ببینند. بزرگترین اشتباه حمیداوی اعتماد کردن به یک سرمربی بی‌تجربه نبود بلکه خالی کردن دست این رحمتی در اولین سال مربیگری‌اش بود. سرمربی شهرخودرو که در اول فصل جدایی ستاره‌هایی چون میلاد سرلک، محمدحسین مرادمند، سعید صادقی و محمدرضا خلعتبری را به چشم دید، حالا باید با جوانانی کار کند که از روی بی‌تجربگی در ۳ بازی اخیر، ۲ بار از زمین بازی اخراج شده‌ و تیمشان را تحت فشار قرار داده‌اند.

حمیداوی خودش خواسته که الآن شهرخودرو پس از گذشت هشت هفته اکنون در رده سیزدهم باشد و رحمتی هر هفته پاسخگوی ندانم کاری جوانانی مثل محمدعرفان معصومی باشد. شهرخودرو یکی از سه تیم خصوصی  لیگ برتر است و تاکنون دو تیم خصوصی دیگر حاضر به فرصت دادن بیشتر به سرمربی‌های جوانانشان نشدند و منصوریان اخراج و بیاتلو مجبور به استعفا شد. باید دید مالک فوتبالی شهرخودرو چقدر پای خطری که کرده می‌میاند و به رحمتی که دست وبالش در پوست گردو بوده فرصت می دهد. نتیجه‌گرایی حمیداوی و فرصت ندادن به رحمتی ممکن است باعث سوختن یک مربی جوان شود و اعتماد به سرمربی فعلی نماینده مشهد، می‌تواند آینده روشنی را برای فوتبال مشهد و مهدی رحمتی داشته باشد.

7474