قاسمپور: لغو رقابت‌های جهانی تیم های پایه مانند کاه است، کوهش نکنیم

قاسمپور: لغو رقابت‌های جهانی تیم های پایه مانند کاه است، کوهش نکنیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید گفت: لغو جام جهانی در سال 2021 مانند کاه است و نباید از آن کوه ساخت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، ابراهیم قاسمپور درباره اینکه آیا لغو رقابت‌های جام جهانی نوجوانان و جوانان در سال 2021 و متعاقب آن احتمال منتفی شدن رقابت‌های قهرمانی آسیا در این دو رده سنی تاثیری در نابودی بازیکنان تیم ‌های ملی پایه کشورمان دارد، اظهار داشت: این رقابت‌ها فقط دو سال به تعویق افتاده و اگر بازیکنان تیم‌های نوجوانان و جوانان باکیفیت و مستعد باشند، با برنامه ریزی مناسب در سایر رده‌های ملی و البته حضور در باشگاه‌ها به کار خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل آنها نابود می‌شوند اما قطعا انگیزه‌ای که برای درخشش در مسابقات بین‌المللی و جهانی داشتند تا حد زیادی از بین می‌رود.

وی افزود: بازیکنان رده نوجوانان دو سال دیگر برای تیم ملی جوانان و نفرات رده سنی جوانان دو سال دیگر می توانند در تیم ملی امید بازی کنند. نباید به صرف برگزار نشدن رقابت‌های جهانی و شاید آسیایی در سال 2021 این جوان‌ها و نوجوان‌ها را فراموش کنیم بلکه باید برنامه ریزی‌مان مناسب باشد تا در آینده‌ای که خیلی هم دور نیست از ظرفیت‌شان استفاده کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی امید درباره راهکار فدراسیون فوتبال برای حفظ این نفرات توضیح داد: لغو این تورنمنت‌ها فقط برای ما نیست بلکه برای تیم‌های کل دنیا است. فیفا تبعیضی قائل نشده. راهکار هم این است از همین الان سراغ پیدا کردن بازیکنان جدید برای تیم نوجوانان رفته و از نفرات فعلی هم برای تیم‌های جوانان و امید به شکل مناسبی استفاده شود. اگر برنامه محور باشیم هیچ چیزی تغییر نمی‌کند.

قاسمپور ادامه داد: با توجه به مشکلات متعددی که خودمان داریم و دچار بی برنامه‌گی، بی سر و سامانی و تخصیص نیافتن بودجه برای تیم‌های پایه هستیم، لغو رقابت‌های‌ سال 2021 برای فوتبال ما به همان از کاه کوه درست کردن شده است و کار را برای خود سخت می‌کنیم. اکنون هم باید ببینیم سایر تیم‌ها و فدراسیون‌ها چه کاری انجام می‌دهند و ما هم همان کار را بکنیم.

وی افزود: هرچند بارها از کارشناسان و اهالی فن نظر گرفته و آن را اجرا نکرده اند اما اعتقاد دارم اکنون فدراسیون فوتبال با استفاده از افراد متخصص و دارای ایده برنامه ریزی درستی داشته باشد تا این خلاء ایجاد شده در بازی تیم‌های ملی پایه را برطرف کند. در غیر این صورت کاری نمی‌توان انجام داد. در این راه از رسانه‌ها، کارشناسان فوتبال کشور و متخصصان دانشگاهی نظر گرفته شود. به هر حال اکنون فونداسیون خانه ما به هم ریخته و باید از دیدگاه متخصصان کمک گرفت و همان را هم پیاده کرد تا این ساختار با استفاده از نظرات کارشناسی و بودجه‌ای مناسب ترمیم شود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور افراد اضافی در سفر تیم های ملی نوجوانان و جوانان به تاجیکستان توضیح داد: همیشه اینگونه بوده که برخی افراد بدون اینکه نیازی به حضور آنها اطراف تیم باشد به عنوان یک توریست به سفرهای مختلف می‌روند و این موضوع تنها سبب تحمیل هزینه به فوتبال شده است. نباید این موضوع را سخت گرفت.  این افراد زورشان می‌رسد و به سفر می روند. فوتبال ایران هم مثل بخش های دیگر جامعه به تابلوی نقاشی تبدیل شده که رنگ‌هایش به هم نمی‌خواند و این موضوع بدجوری در ذوق می‌زند.

7474