یادداشت؛ پوست هندوانه‌های شگفتی‌ساز در سری آ ۲۱-۲۰۲۰!

یادداشت؛ پوست هندوانه‌های شگفتی‌ساز در سری آ ۲۱-۲۰۲۰!

پایگاه خبری فوتبالی  - ساسولو امسال پدیده سری آ بوده و هواداران زیادی مشتاق سبک بازی این تیم شده‌‌اند. به همین دلیل در یادداشتی روند موفقیت این تیم را بررسی کردیم.

- پاداش موندن تو سری آ برای بازیکنای شما چقدره؟
- پاداش؟ امسال هشتمین سالیه که اینجاییم و اگر قراره پاداشی باشه، بابت سهمیه اروپایی داده می‌شه!

این مکالمه، چکیده‌ای از گپ و گفت مجری شبکه اسکای با مدیر ورزشی ساسولو، کارنوالی‌ است. تیمی که برای پیدا کردن شهر آن مجبورید با ذره‌بین روی نقشه منطقه امیلیا-رومانیا بگردید تا چشم‌تان به به شهری ۴۰ هزار نفری بخورد که مردمش بر مباحثی چون کاشی و سنگ مسلط‌تر از فوتبال‌اند.

ساسولو هیچ‌گاه در فوتبال تیمی مهم نبوده و اگر آلگری آن‌ها را به سری بی و سپس اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو آن‌ها را به سری آ نمی‌رساند شاید حالا روایت ما، شخصیت اصلی دیگری داشت. در همان اولین فصل حضور در سری آ نزدیک بود ماجراجویی‌شان پایانی زودهنگام تلخ داشته باشید. ۴ شکست پیاپی در ژانویه که شامل یک باخت ۷ گله مقابل اینتر بود و باعث اخراج دی‌فرانچسکو شد. مالزانی جای دی‌فرا آمد و ۵ شکست پشت سر هم متحمل شد و رفت تا دوباره دی‌فرانچسکو در ماه مارچ برگردد و بحران از این تیم رخت ببند.

نمی‌توان از روزهای خوش نرووردی (به معنای سبز و سیاه‌ها) گفت و یادی از خانواه اسکوینزی نکرد. مدیر شرکتی در زمینه ساخت و ساز به نام ماپی که سال ۲۰۱۳ نام ورزشگاه جیجیلیو را به ماپی تغییر داد. همان ورزشگاهی که چندی پیش میزبان رقابت ایتالیا و لهستان بود. همان دیداری که حکم یک دیدار خانگی برای لوکاتلی و براردی را داشت اما نه در لباس سبز و مشکی که در لباس لاجوردی.

دی‌زربی که هیچ‌گاه بازیکنی بزرگ نبوده و تنها حضور در عکس تیمی میلان در سال 98 بزرگترین افتخار اوست (دی‌زربی هیچ‌گاه در میلان بازی نکرد و به دیگر تیم‌ها قرض داده شد) حالا نامش به عنوان یکی از تاریخ‌سازیان این تیم درج شده. ساسولو قهرمان سری آ نمی‌شود و احتمالا سهمیه لیگ قهرمانان هم نخواهد گرفت. شاید در بهترین حالت بهترین رتبه تاریخ‌شان یعنی ششم را تکرار کنند اما وقتی بازیکنان آن‌ها قدر پیراهن‌شان را می‌دانند، مدیریت حامی شرایط فعلی است و سرمربی ذره ذره برای تیمش احترام می‌خرد شاید وقت آن رسیده که با دقت بیشتری به پوست هندوانه‌ها (لقب تیم ساسولو) بنگریم.

شاید ماجرای این روزها مقدمه کتاب روزهای باشکوه این تیم باشد.

علی رضایی

1101