مورد عجیب تیم فنلاندی؛ اف سی بابانوئل!

مورد عجیب تیم فنلاندی؛ اف سی بابانوئل!

پایگاه خبری فوتبالی – رسانه سان از حضورتیمی به نام اف سی بابانوئل در لیگ‌های سطح پایین  فنلاند خبر داده است.

به گزارش فوتبالی، شاید لیگ فنلاند برای بسیاری از فوتبال دوستان مشهور نباشد اما اتفاق جالبی در این لیگ رخ داده که کمتر کسی از آن خبر دارد. در این لیگ تیم جالبی به نام FC Santa Claus (به معنی بابانوئل) وجود دارد که از ادغام دو تیم به نام‌های روانیمن ریپس و روانیمن لاپی تشکیل شده است. این تیم را می‌تواند کریسمسی ترین تیم دنیای فوتبال دانست که رئیسی افتخاری به نام سنت نیک دارد. کسی که به عنوان یک بابانوئل مشهور در فنلاند شناخته می‌شود.

رسانه سان با انتشار گزارشی از این تیم نوشته، اف سی بابانوئل اولین بازی حرفه‌ایش را در سال ۱۹۹۳ انجام داده و یک‌بار هم به صدر جدول دسته سوم فنلاند رسیده. بازیکنان این تیم کارمندان پاره‌وقت و دانشجوها هستند که در فروشگاه‌های مربوط به لوازم کریسمس کار می‌کنند. این تیم در لوگوی خود هم از تصویر یک بابانوئل استفاده کرده و درصدی از فروش لباسش را به کودکان نیازمند اختصاص می‌دهد.

این تیم در سال ۹۷ یک بازی هم مقابل تیم کریستال پالاس (البته به صورت دوستانه) انجام داد و ۵ هزار تماشاگر را به ورزشگاهش کشاند. از مشکلات این تیم می‌توان به محل بازی‌های خانگی این تیم در شهر روانیمی اشاره کرد که در نزدیکی مناطق جنگلی است و دمایی بین ۱۵ تا منفی ۳ درجه دارد. کمپانی نایک اسپانسر این تیم است اما پیشتر در سال ۲۰۱۲ این تیم با کمک معاملاتی که با پوما و الکترونیک آرتز انجام داد از ورشکستگی نجات یافت.

1101