گزارش روز؛ ۱۰ شباهت مسی و پله

گزارش روز؛ ۱۰ شباهت مسی و پله

پایگاه خبری فوتبالی – لیونل مسی شباهت‌های زیادی با پله دارد.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی با گلی که مقابل والنسیا به ثمر رساند توانست به رکورد پله، اسطوره برزیلی دنیای فوتبال در رابطه با به ثمر رساندن بیشترین گل برای یک تیم باشگاهی برسد. به همین دلیل رسانه مارکا ۱۰ شباهت این دو بازیکن افسانه ای دنیای فوتبال را بررسی کرده است.


۱-بیشترین گل برای یک باشگاه

پله ۶۴۳ گل برای سانتوس زده و مسی هم همین تعداد را برای بارسلونا به ثمر رسانده است.
۲- گلزنی و حضور در نیوکمپ
مسی ۳۷۸ گل در نیوکمپ زده و پله هم که ۳ بار در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰ و ۱۹۶۳ در این ورزشگاه بازی کرده ۴ گل در این ورزشگاه به ثمر رسانده است.
۳- پیراهن شماره ۱۰
پله در تمام دوران بازی‌اش شماره ۱۰ را بر تن کرده است. ابتدا در سانتوس و سپس در نیویورک کازموس. مسی با شماره ۳۰ شروع کرد، سپس ۱۹ پوشید و از ۱۲ سال پیش تنها شماره ۱۰ را پوشیده است.
۴- آغاز در بازی دوستانه
هر دو بازیکن فوتبال خود در تیم اصلی را با حضور در یک بازی دوستانه آغاز کرده‌اند. پله در سن ۱۵ سالگی اولین بار در یک بازی دوستانه مقابل کورینتیانس به میدان رفت و مسی هم در یک بازی دوستانه در سال ۲۰۰۳ مقابل پورتو.
۵- آمار گلزنی باورنکردنی
پله ۷۵۷ گل در ۷۸۶ بازی زده و میانگین ۰.۹۳ گل در هر بازی را ثبت کرده و مسی هم آمارش تا این لحظه ۰.۷۹ گل در هر بازی بوده.
۶- کسب جوایز انفرادی متعدد
هر دو نفر جوایز متعددی برنده شده‌اند. از توپ طلای جام جهانی در سال ۱۹۷۰ برای پله و۲۰۱۴ برای مسی گرفته تا نامزد حضور در بین شخصیت‌های تاثیر گذار در مجله تایمز.

۷- جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی
هر دو نفر به عنوان جوان ترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی کشورشان شناخته می‌شومد. پله هنگامی که ۱۶ سال و ۲۵۹ روز سن داشت گل زد و مسی هنگامی که ۱۸ سال و ۳۵۷ روز از عمرش می‌گذشت.

۸- قامت مشابه
توانایی‌های خوب این دو اسطوره بی‌ارتباط با قامت‌شان نیست. پله ۱۷۳ سانتی متر قد دارد و مسی ۱۷۰.
۹- جوایز دولتی
پله در سال ۱۹۹۲ از طرف دولت برزیل جایزه National Order of Merit را گرفت و مسی هم در سال ۲۰۱۹ یک جایزه بسیار مهم در کاتالونیا به نام St George's Cross.
۱۰-  رکورد گلزنی در آمریکای جنوبی
پله بیشترین گل را در یک تیم ملی در آمریکای جنوبی به ثمر رسانده. ۷۷ گل. نفر دوم هم مسی است با ۷۱ گل. در تعقیب پله.

1101