مشکل تیم دوم فولاد در دقیقه ۹۰؛ فولاد نوین اهواز در دوراهی انحلال یا واگذاری؟

مشکل تیم دوم فولاد در دقیقه ۹۰؛ فولاد نوین اهواز در دوراهی انحلال یا واگذاری؟

پایگاه خبری فوتبالی- درحالی که تیم دسته دومی فولاد نوین اهواز خود را آماده حضور در مسابقات کرده با مشکلی به نام عدم ثبت قرارداد بازیکنان روبه‌رو شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، درحالی که تیم فوتبال فولاد نوین اهواز باید طبق برنامه از ساعت 14 امروز (یکشنبه) در هفته نخست رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور به مصاف اسپاد تهران برود، اما هنوز تکلیف تیم اهوازی برای حضور در این بازی مشخص نیست.

موضوع از این قرار است که به یکباره مسؤلان سازمان لیگ به باشگاه فولاد خوزستان که متولی تیم فولاد نوین به حساب می‌آید، اعلام کردند که به دلیل عدم استقلال و انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره برای این تیم قرارداد بازیکنان ثبت نمی‌شود. این درحالی است که باشگاه‌ فولاد خوزستان سال‌هاست تیم «ب» خود را در قالب تیم فولاد نوین راهی مسابقات دسته‌های پایین‌تر کرده و تاکنون مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

براساس این گزارش، به غیر از فولاد باشگاه‌های دیگری نظیر سپاهان اصفهان و مس کرمان نیز در دسته‌های پایین‌تر تیمداری می‌کنند. با این وضعیت باید از مسؤلان سازمان لیگ سؤال کرد که طبق چه قوانینی امسال تصمیم بر استقلال تیم‌های «ب» باشگاه‌ها گرفته شده است و اینکه اگر قوانینی در این خصوص وجود داشته، چرا تا فصل گذشته اجرا نشده و حالا در آستانه برگزاری دیدار‌های هفته اول تصمیم بر اجرایی شدنش گرفته شده است؟ 

از قرار معلوم این موضوع، یعنی تیمداری باشگاه‌ها در قالب تیم «ب» در لیگ‌های دسته پایین‌تر پر از ابهام است و هنوز سازوکار خاصی برای آن در فوتبال ایران ترسیم نشده است یا حداقل تا فصل پیش خبری از تصمیمات جدی نبوده، اما مسئله مشخص این است که چنین تصمیمات خلق‌الساعه‌ای و سلیقه‌ای می‌تواند در روند تیمداری پایه و پشتوانه‌سازی باشگاه‌ها اخلال به وجود بیاورد. کما اینکه الان هم مسؤلان باشگاه فولاد خوزستان تنها دو راه برای وضعیت تیم فولاد اهواز پیش پای خود ببینند. اینکه تیم را به مجموعه‌ای دیگر واگذار کرده یا به طور کلی آن را منحل کنند.

7474