آزمون و قدوس مهمترین استعدادهای ایران در اروپا

آزمون و قدوس مهمترین استعدادهای ایران در اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- مسلما آسیا هنوز در دنیای مدرن فوتبال ناشناخته است اما آنچه مشخص است اینکه چند کشور آسیایی در سال های اخیر استعدادهای مهمی را به فوتبال جهان معرفی کرده اند.

به گزارش فوتبالی، در میان استعدادهای فوتبال آسیا که به اروپا و سطح اول فوتبال جهان رفته اند برخی موفقیت های بزرگ تری به دست آوردند.

طی بیست سال گذشته برخی از کشورهای آسیایی تبدیل به محل پرورش و معرفی استعدادهای جوان به فوتبال اروپا بوده اند و برخی از آن ها جذب غول های غربی می شوند. نتیجه اینکه برخی از آن ها موفق شده اند جایگاهی عالی در اروپا پیدا کنند. سایت "90min" یازده بازیکن آسیایی که در سال های اخیر در اروپا موفق بوده اند راانتخاب کرده که در میان آن ها نام دو بازیکن ایرانی نیز دیده می شود؛ سامان قدوس و سردار آزمون.

در این گزارش که سامان قدوس شماره 11 لیست است درباره این بازیکن ایرانی آمده است:" داستان ملی پوش ایرانی اینگونه است. او در فوتبال سوئد مطرح شد و بعد از آن قراردادی با یک باشگاه بست اما در نهایت به آمیان فرانسه پیوست. داستانی غیرمعمول که حرفه این بازیکن را در فصل گذشته تحت تاثیر قرار داد. با این حال قدوس توانسته جایگاهش را در فوتبال اروپا پیدا کند. با وجود شروع موفق او در فوتبال فرانسه، پس از پیوستن به تیم ملی ایران در جام ملت های 2019 و در بازگشت دیگر نتوانست سطح خود را پیدا کند. در شروع فصل آمیان او را به برنتفورد قرض داد تا این فصل در چمپیونشیپ بازی کند.

دیگر بازیکن ایرانی این لیست سردارآزمون است که در رده دوم قرار دارد. در این گزارش درمورد سردار آزمون آمده است:" گلزن بااستعداد ایرانی ، سردار آزمون ، معمار اصلی فتح مجدد لیگ روسیه در زنیت سن پترزبورگ بود. مهاجم 24 سال تیم ملی ایران و اهل گنبد ، علیرغم سن کم تجربه بالایی دارد. او در 18 سالگی برای روبین کازان در روسیه بازی کرد و همانجا بود که نظر کارشناسان فوتبال را جلب کرد. 

سردار آزمون این روزها نیازی به معرفی ندارد. مهاجمی با کیفیت فنی بالا و قدرت تمام کنندگی فوق العاده. بازیکنی که به او لقب "مسی ایرانی" داده اند. او که امید تیم ملی کشورش در خط حمله است در زنیت در کنار آرتم دزیوبا خط آتش خطرناکی را شکل داده اند. سردار در فصل گذشته با نمایش خوبش توانست بیش از پیش در فوتبال اروپا برای خودش نامی دست و پا کند.

یازده آسیایی موفق در اروپا:

11- سامان قدوس (ایران-برنتفورد)

10- شایا ناکاجیما( ژاپن- پورتو)

9- تاکاهیرو تامیاسو (ژاپن-بولونیا)

8-یوتو ناگاتومو (ژاپن- مارسی)

7-هیراکی ساکای (ژاپن- مارسی)

6-هی چان هوانگ( کره جنوبی-لایپزیک)

5-تاکومی میناموینو(ژاپن-لیورپول)

4-لی کانگ این( کره جنوبی-والنسیا)

3- تاکیفوسا کوبو (ژاپن-رئال مادرید)

2-سردار آزمون(ایران- زنیت سن پترزبورگ)

1-هیونگ مین-سون( کره جنوبی-تاتنهام)

7474