کارشناس داوری: پنالتی منجر به گل مسی نباید گرفته می شد

کارشناس داوری: پنالتی منجر به گل مسی نباید گرفته می شد

خبرگزاری فوتبالی - در دقیقه 45 بازی والنسیا و بارسلونا، گریزمان پاسی را از جانب مسی دریافت کرد. گایا و گریزمان هر دو برای گرفتن توپ تلاش می کردند اما بازیکن فرانسوی در مقابل خائومه روی زمین خورد و نتوانست از موقعیت استفاده کند. گایا به آرامی دستش را روی شانه گریزمان گذاشت و به همین خاطر هرناندز هرناندز داور بازی در تصمیم اول خود اعلام کرد که باید پنالتی بگیرد و بدین ترتیب گایا را اخراج کرد. مسی پنالتی را زد که در ابتدا خائومه توپ را مهار کرد اما در نهایت روی همین صحنه لئو با ضربه سر دروازه خالی حریف را باز کرد.

به گزارش فوتبالی، داور ویدیویی صحنه را مورد بازبینی قرار داد و پس از آن هرناندز هرناندز پنالتی را تایید کرد اما اخراج گایا را به کارت زرد تبدیل کرد. ایتورالده گونزالس کارشناس داوری نشریه آس در این باره توضیح داد:" داور ویدیویی برای تصحیح صحنه موقعیت گل احتمالی می تواند ورود کند. سعی کرد که کارت قرمز را دوباره بررسی کند چون برخورد انجام شد اما شدید نبود. قطعا کارت قرمز نداشت اما از نظر من به هیچ وجه پنالتی نبود. البته هرناندز هرناندز تصمیم درستی گرفت و به قوانین عمل کرد اما از نظر من پنالتی نبود. گریزمان وقتی که چیزی را حس کند خودش را زمین می اندازد. برخورد کوچکی انجام شد اما داوران باید مطمئن باشند که برخوردها شفاف است. پ پنالتی نبود . هرناندز هرناندز حس کرد که پنالتی است چون ماجم بارسا روی زمین افتاد اما تاکید می کنم که برخورد شدیدی نبود."

والنسیا در دقیقه 57 مدعی بود که دی یونگ در محوطه جریمه مرتکب هند پنالتی شده است. ایتورالده در این باره توضیح داد:"هند نبود. توپ به شانه اش برخورد کرد و قابل جریمه نیست چرا که برخورد خیلی سریعی بود. توپ در ابتدا به بازیکن والنسیا خورد و بعد به دی یونگ برخورد کرد."

4125