گروسی: هیچ کس فکر نمی‌کرد پاس قهرمان آسیا شود

گروسی: هیچ کس فکر نمی‌کرد پاس قهرمان آسیا شود

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم سابق پاس از آخرین قهرمانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا گفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در آستانه دیدار پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان داستان قهرمانی آخرین تیم ایرانی در این رقابت ها یعنی پاس حائز نکات ارزشمندی است.
پاس با گل محسن گروسی به الشباب عربستان قهرمان باشگا های آسیا شد.

....

در ربع قرن اخیر ، تیم ملی فوتبال ایران به چهار دوره جام جهانی راه یافته است ، چهار بازیکن سال AFC داشته  و به چهار فینال قهرمانی باشگاه های آسیا رسیده است.

اما با وجود اشتیاق زیاد به فوتبال، توانایی توسعه مداوم بازیکنان خوب و حضور منظم در فینال های بزرگ، هیچ باشگاه ایرانی بعد از پاس تهران که فعلاً منحل شده است عنوان قهرمانی آسیا را کسب نکرده است.

پاس تهران ۲۷ سال پیش کاری تاریخی را به ثبت رساند و در حالی که پرسپولیس برای دومین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا در سه سال اخیر آماده می شود، هزاران هوادار ایرانی امیدوارند که قحطی قهرمانی باشگاه های آسیا به  ۲۸ سال نرسد.

گروسی که تنها گلزن تیم پاس در فینال ۱۹۹۲  در منامه  بحرین  بود  معتقد است هر سالی که تیم های ایرانی قهرمان نشوند کار بزرگ تیم او بیشتر نمایان می شود.

او در این باره گفت:  من در طول زندگی حرفه ای خود گلهای زیادی زدم، اما اکنون از این گل بیشتر لذت می برم. من آن موقع جوان بودم و ارزش این گل را نمی دانستم اما اکنون پس از ۲۷ سال، احساس می کنم که این گل ارزشمند است، زیرا از آن زمان تاکنون هیچ تیم ایرانی موفق به کسب عنوان آسیایی نشده است. هیچ کس در ایران فکر نمی کرد که ما می توانیم قهرمان آسیا شویم.  در حقیقت ، آنها اصلاً انتظار چنین کاری را نداشتند زیرا اکثر تیم های ایرانی در آسیا معمولاً نتایج خوبی نمی گرفتند. البته ، ما برای کسب عنوان قهرمانی به مسابقات آمدیم اما مشکلی که داشتیم کمبود بازیکن بود. اگر برگردید و بررسی کنید، خواهید دید که ما در بازی اول اکبر یوسفی را به دلیل محرومیت و علی اصغر مدیر روستا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. در بازی دوم ، سرمربی با وجود داشتن دو بازیکن جدید از این دو بازیکن استفاده نکرد. در مرحله بعد این دو بازیکن آماده بودند و آنها در مسابقه با تیم ژاپن بازی کردند. در آن بازی ما قدرت فوتبال ایران و تیم را ثابت کردیم.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: من تعجب نمی کنم که چرا تیم های ایرانی قهرمان نشده اند. اما خوشحالم که این بار به فینال رسیده ایم.

6641