پرسپولیس به دنبال گرفتن رکورد پوهانگ

پرسپولیس به دنبال گرفتن رکورد پوهانگ

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در کنار تلاش برای کسب مقام قهرمانی به دنبال ثبت یک رکورد ویژه خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، شاگردان یحیی گل محمدی با عملکرد دفاعی فوق‌العاده در لیگ قهرمانان توانسته اند با رکورد پنج کلین‌شیت به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. تاکنون الشارجه دو بار، الدحیل سه بار و النصر عربستان یک بار دروازه پرسپولیس را باز کرده‌اند و اگر حامد لک بتواند در دیدار با اولسان از گلزنی حریف کره ای جلوگیری کند، یک رکورد ویژه را ثبت می‌کند.

در حال حاضر بهترین آمار دفاعی برای یک تیم قهرمان آسیا به پوهانگ استیلرز کره جنوبی اختصاص دارد، تیمی که در سال 2009 عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و در پایان با دریافت 9 گل در 13 بازی، جام قهرمانی را بالای سر برد و عنوان بهترین خط دفاع تیم‌های قهرمان را نیز کسب کرد. 

پس از پوهانگ استیلرز که عنوان برترین خط دفاعی لیگ قهرمانان آسیا را در اختیار دارد، تیم های اولسان هیوندای و وسترن سیدنی تیم های برتر هستند که هر یک در 13 بازی 10 گل خوردند.

پرسپولیس تا الان در 9 بازی 6 گل خورده و اگر بتواند در فینال کلین‌شیت کند، بالاتر از پوهانگ استیلرز، بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ قهرمانان را به نام خود خواهد زد. این در حالی است که تاکنون تنها دو تیم العین و الاتحاد با دریافت کمتر از 10 گل به عنوان قهرمانی رسیده‌اند که البته باید توجه کرد تعداد بازی این تیم‌ها نیز تک‌رقمی بود.

7655