غایبان سرشناس تیم برتر تاریخ فوتبال؛ از کرویف تا زیدان و دی استفانو

غایبان سرشناس تیم برتر تاریخ فوتبال؛ از کرویف تا زیدان و دی استفانو

خبرگزاری فوتبالی - فرانس فوتبال دوشنبه تیمی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال را بر اساس رای 140 خبرنگار خود در سرتاسر جهان اعلام کرد که البته چهره های سرشناسی از این ترکیب جا ماندند، از دی استفانو و کرویف به عنوان ستارگان دهه 50 و گرفته تا زین الدین زیدان.

دروازه بان : به نظر می رسید که یاشین بخت اصلی کسب جایزه باشد چرا که تنها دروازه بان تاریخ است که توپ طلا را برده است و حتی جایزه بهترین دروازه بان سال به اسم او ناگذاری شده است. البته کاسیاس و بوفون از نظر آمار و افتخارات می توانستند جانشین او باشند.

مدافعان: فرانس فوتبال از سیستم 3-4-3 استفاده کرد و بدین تریب فقط یک مدافع میانی می توانست در لیست قرار بگیرد و بدین ترتیب فرانس بکن بائر ، قیصر فوتبال آلمان به این جایزه رسید اما در پست دفاع چپ جای خالی روبرتو کارلوس مشهود است چرا که اسطوره ای نظیر مالدینی جایش را گرفت. خیلی ها همچنان کارلوس را بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال می دانند.

هافبک ها: جنجال ها در این پست بیشتر است. ماتیوس و ژاوی در کنار پله و مارادونا در خط هافبک قرار گرفته اند. وقتی لیست نامزدها اعلام شد، عجیب به نظر می رسید که دو اسطوره آرژانتینی و برزیلی که در واقع مهاجم هستند همچون دی استفانو و کرویف در خط هافبک قرار گرفته اند آن هم در حالی که همه این بازیکنان باید به خط حمله می رفتند. دی استفانو از نظر برخی، بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید و یکی از بهترین های تاریخ فوتبال است. جای خالی زیدان، پلاتینی و اینیستا هم مشهود است. شاید ماتیوس یکی از بحث برانگیزترین انتخاب های این ترکیب باشد.

مهاجمان: تردیدی نبود که مسی و کریستیانو رونالدو در خط حمله جای می گیرند اما فان باستن می توانست در ترکیب قرار بگیرد. پوشکاش و خنتو دو اسطوره رئال مادرید و جورج بست و رونالدینیو هم می توانستند در ترکیب باشند.

4125