امیرحاج رضایی: انگیزه پرسپولیس فاکتور مهمی است/ فوتبال ایران به قهرمانی پرسپولیس نیاز دارد

امیرحاج رضایی: انگیزه پرسپولیس فاکتور مهمی است/ فوتبال ایران به قهرمانی پرسپولیس نیاز دارد

خبرگزاری فوتبالی- امیرحاج رضایی مربی سابق تیم ملی می گوید تیم های پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی در شرایط متفاوتی با هم روبه رو خواهند شد.

این کارشناس فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی می گوید: اولسان هیوندای به عنوان نماینده کشور کره جنوبی از امکانات وسیعی برخوردار هستند، کشوری که به جهت تکنولوژی جزو کشورهای برجسته بوده و تیم های باشگاهی در این کشور کاملا حرفه ای هستند و از ساختارهای محکمی برخودار هستند که توانسته اند به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند.

حاج رضایی در ادامه می گوید: تیم فوتبال پرسپولیس بعد از اینکه با عبور از النصر عربستان به فینال رسید مشکلات آنها تازه شروع شد و یک جریان روانی علیه آنها توسط سعودی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا و دادگاه عالی ورزش آغاز شد اما خوشبختانه از این بحران خارج شدند. کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: دو تا مسئله وجود دارد اینکه حریف شاگردان یحیی گل محمدی در کوران مسابقات بوده و چند بازی پشت سرهم انجام داده است اما پرسپولیس 2 هفته است بازی رسمی برگزار نکرده است که این مساله هم می تواند بار مثبت داشته باشد و هم بار منفی، بار مثبت اینکه تیم آسیب دیده ندارد و کادر فنی فرصت لازم را در اختیار داشته تا تمرینات را به صورت دلخواه انجام دهد، اما در فوتبال باید به این موضوع توجه کرد که حتی برگزاری بازی تدارکاتی مثل بازی رسمی نخواهد بود به این دلیل که در بازی تدارکاتی مثل بازی رسمی آن صورت جدی، پر برخورد و هدفمند نخواهد بود و این مساله می تواند برای پرسپولیس که از شرایط مسابقه رسمی به دور بوده است مشکل ساز باشد.

حاج رضایی در ادامه می گوید: برخی معتقد هستند حریف کره ای چون در کوران مسابقات بوده و بازی ها هم طولانی شده خسته است اما بنده معتقد هستم با نگاهی به نیمکت تیم اولسان مشاهده می کنیم که نماینده کره نیمکت خوبی در اختیار داشته و سرمربی آنها یا به صورت چرخشی یا به صورت استراحت به بازیکنان توانسته تیم را تا رسیدن به فینال به خوبی هدایت کند.

مربی سابق تیم ملی در ادامه می گوید: در فوتبال بجز مسائل فنی که در جای خود بسیار حائز اهمیت است برای مربیان که مسابقه را مدیریت می کنند یک انگیزه ای وجود دارد که اتفاقات شگرفی را رقم می زند موضوعی که حتی سرآلکس فرگوسن در کتاب خودش «رهبری» می گوید بازیکنان با انگیزه را همیشه بر بازیکنان مستعد ترجیح می دهم چون آنها انگیزه دارند نمونه بارزش را می توان برای شما مثال بزنم، زلاتان را ببینید چند روز پیش تصویری از او دیدم که روی برف و در حال تمرین و دویدن است و می گوید اگر می توانید من را متوقف کنید این نشان می دهد این بازیکن در آستانه 40 سالگی چقدر انگیزه دارد و این انگیزه چیزی است که من به آن دل بستم و در پرسپولیس وجود دارد این مساله می تواند کمبود های شاگردان یحیی گل محمدی را جبران کند.

حاج رضایی در ادامه تصریح کرد: ضمن اینکه معتقدم بازیکنان پرسپولیس تمرینات خود را به صورت منظم و مرتب انجام داده است، امیدوارم که کادر فنی توانسته باشد به جهت روانی آنها را در سطح مطلوبی قرار داده باشد، با توجه به اینکه این تیم چند مهره خود را در اختیار ندارد برای تیمی که چندان دستش از لحاظ مهره باز نیست می تواند کار را سخت کند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش بینی شما از این مسابقه چیست می گوید :من اعتقادی به پیش بینی ندارم حتی اگر درست باشد، پرسپولیس در سال 2018 با هدایت برانکو که به فینال صعود کرد یک جشن ملی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و رهبران جهانی فوتبال مانند روسای فیفا، یوفا و .. به تهران آمدند هر چند پرسپولیس در آن بازی به نماینده ژاپنی بازی را واگذار کرد و به جام نرسید اما مردم خوشحال ورزشگاه را ترک کردند، آن نمایش که به کمک امواج ماهواره ها باعث شد کشورهای علاقمند به فوتبال اختتامیه زیبا را تماشا کردند، این موضوع و برگزاری شکوهمندانه فینال آسیا برای کشور ما آبرو به دست آورد.

حاج رضایی در ادامه می گوید: در حال حاضر پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران در فینال حضور دارد و این می تواند تبعات خوبی برای فوتبال ایران داشته باشد فوتبالی که می دانیم در چمبره چه مشکلاتی به سر می برد همه ما دوست داریم پرسپولیس در فینال برنده باشد و این آرزوی قلبی مردم ایران است.

این کارشناس فوتبال در ادامه می گوید : مربیانی که کنار زمین هستند و مسابقه را مدیریت می کنند خیلی از موارد را می توانند از بیرون کنترل کنند مانند تغییر شیوه بازی ، رفتن از پلنی به پلن دیگر و یا سوئیچ کردن سیستم ها اما برخی موارد را نمی توانند کنترل کنند مانند یک اخراج ناعادلانه و یا اعلام کردن یک پنالتی مشکوک دیر هنگام حوادثی از این دست می تواند علیه تیم برتر زمین به کار برود و مربیان نمی توانند در این باره کاری انجام بدهند، این مسائل باعث می شود که فوتبال قابل پیش بینی نباشد. 

حاج رضایی در پایان با آرزوی موفقیت برای نماینده فوتبال ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا می گوید: امیدوارم شنبه روز خوبی برای مردم ایران و هواداران پرسپولیس باشد و جشن ملی را برای ما رقم بزنند چون ما به این پیروزی نیاز داریم، یک بازسازی روحی برای جامعه ما و همینطور خانواده فوتبال لازم و ضروری است.

7655