تیم برتر تاریخ فوتبال؛ از مارادونا و پله تا مسی و رونالدو

تیم برتر تاریخ فوتبال؛ از مارادونا و پله تا مسی و رونالدو

خبرگزاری فوتبالی - فرانس فوتبال اعلام ترکیب برتر تاریخ فوتبال یا همان " تیم رویایی توپ طلا" را آغاز کرد.

به گزارش فوتبالی، لئو یاشین دروازه بان اسطوره ای فوتبال شوروی عنوان بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال را از آن خود کرد. "عنکبوت سیاه" که توپ طلا را در دوران بازی خود کسب کرد اسطوره فوتبال شوروی و دینامو مسکو است.

کافو عنوان بهترین دفاع راست فوتبال دنیا را از آن خود کرد. بازیکن برزیلی حام جهانی 2002 را با تیم ملی کشورش کسب کرد و از سویی در تیم هایی نظیر رم و میلان دوران فوتبال بی نظیری داشت. پائولو مالدینی دیگر اسطوره میلان در پست دفاع چپ قرار گرفته چرا که در پیراهن روسونری ها و تیم ملی ایتالیا دوران درخشانی داشته است. بکن بائر عنوان بهترین دفاع میانی برتر تاریخ فوتبال را کسب کرد. "قیصر" بالاتر از رقبای سرسختی نظیر سرجیو راموس قرار گرفت. 

از سویی در لیست بهترین هافبک های تاریخ فوتبال نام ژاوی هرناندز هافبک اسبق بارسلونا به چشم می خورد که دوران درخشانی در فوتبال اسپانیا داشته است. لوتار ماتیوس اسطوره بایرن مونیخ و فوتبال آلمان نیز در این تیم حضور دارد. از سویی پله و مارادونا دو اسطوره بی نظیر آرژانتین و برزیل هم در میان هافبک ها در پست "هافبک هجومی" قرار گرفته اند.

از سویی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دو ابرستاره فوتبال دنیا در خط حمله این تیم قرار گرفته اند در حالی که رونالدو نازاریو نیز این ترکیب را تکمیل می کند. 

بدین ترتیب تیم برتر تاریخ فوتبال با سیستم 3-4-3 بدین شرح است: یاشین، کافو، بکن بائر، مالدینی، ژاوی، ماتیوس، پله، مارادونا، کریستیانو رونالدو، مسی و رونالدو نازاریو.

تیم برتر تاریخ فوتبال نیز با نظرسنجی از 140 خبرنگار عضو فرانس فوتبال اعلام شد.  امسال فرانس فوتبال به خاطر بحران کرونا و نیمه تمام ماندن برخی تورنمنت ها تصمیم گرفت که توپ طلا را اهدا نکند و به جای ان جایزه تیم برتر تاریخ فوتبال را مشخص کرد. البته پنجشنبه آینده مراسم بهترین بازیکن سال جهان توسط فیفا به صورت مجازی در زوریخ برگزار می شود.

4125