حقایق کمتر شنیده شده از مسی؛ قسمت اول

حقایق کمتر شنیده شده از مسی؛ قسمت اول

خبرگزاری فوتبالی – در شماره ویژه‌ای که مجله ورلد ساکر درباه مسی منتشر کرده در یک مقاله به بررسی ۵۰ نکته کمتر شنیده شده از مسی پرداخته شده که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش فوتبالی، قسمت اول این حقایق به شرح زیر است:

۵۰- نام کامل او لیونل آندرس مسی کوچتینی است. او اصالتی ایتالیایی دارد و می‌توانست از طریق پدربزرگش برای دریافت پاسپورت ایتالیای اقدام کند.
۴۹- مسی متولد روزاریو است، یک شهر بندری کوچک که ۴ ساعت با بوینوس آیرس فاصله دارد و بازیکنانی چون دیماریا و ایکاردی را هم به فوتبال معرفی کرده است.
۴۸- مسی در خانواده‌ای فوتبال بزرگ شده و در کوچه و خیابان به همراه برادرانش ماتیاس و رودریگو و پسر عموهایش ماکسیمیلیانو و امانوئل فوتبال بازی می‌کرده است.
۴۷- مسی در ۶ سالگی عضو آکادمی نیوولز اولد بویز شد. در زمان حضورش در این تیم، نیوولز در آن رده سنی که مسی در آن حضور داشت ۳ سال بدون شکست ماند و به ماشین ۸۷ مشهور شد.
۴۶- وقتی مسی ۹ ساله بود، پدر و مادرش متوجه شدند رشد او مانند هم سن‌هایش نیست و دچار مشکلی هورمونی است.
۴۵- هزینه هر تزریق مسی ۱۰۰۰ پوند بود که برای خانواده‌اش هزینه ای گزاف به شمار می‌رفت.
۴۴- پس از حضور مسی در بارسلونا روی یک دستمال کاغذی به او قراردادی توسط کارلس رکساچ پیشنهاد شد.
۴۳- مسی در اسپانیا به La Pulga مشهور شده بود که به معنای کک است. این لقب به دلیل جثه مسی و توانایی فرارش در موقعیت‌ها به او نسبت داده شد.
۴۲- مسی در مدت زمان کوتاهی در لاماسیا با دوستانی جدید آشنا شد و تا امروز این رابطه ادامه دارد. دوستانه چون پیکه و فابرگاس.
۴۱-  پس از چند سال حضور در بارسلونا مسی و پیکه در آستانه پیوستن به آرسنال بودند که این قرارداد سرانجامی نداشت زیرا مدیران آرسنال نتوانستند خواسته خانواده مسی را برآورده کنند.

۴۰- الگوی روزهای کودکی مسی مارادونا و پابلو آیمار بودند.
۳۹- روی بدن مسی خالکوبی‌هایی شامل تصویر مادرش و نام فرزندانش است. همچنین تصویر حضرت عیسی هم روی شانه‌های او وجود دارد.
۳۸- مسی در نوامبر ۲۰۰۳ در دیداری دوستانه مقابل پورتوی مورینیو برای بارسلونا بازی کرد. اولین حضور او در بارسا.
۳۷- یک سال بعد مسی اولین دیدار رسمی خود برای بارسلونا را مقابل اسپانیول در اکتبر ۲۰۰۴ انجام داد. او به عنوان بازیکنی تعویضی به جای دکو وارد زمین شد.
۳۶-  مسی یک سال پس از اولین حضورش در لالیگا برنده جایزه پسر طلایی سال شد.
۳۵-  رونی در آن سال‌ها به شدت مسی را تمجید کرد و او را سرسخت‌ترین رقیب خود خواند.
۳۴- رونالدینیو که پیشتر اعلام کرده بود با حضور مسی، او حتی بهترین بازیکن باشگاه بارسلونا هم نیست چه برسد به تاریخ در رابطه با مسی گفته: روزی برای همه توضیح می‌دهم که در روزگاری که مسی بازی می‌کرده حضور داشتم.
۳۳- فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌خواست مسی را به حضور در تیم ملی اسپانیا ترغیب کند اما مسی علاقه ای به این مسئله نداشت.
۳۲- مسی اولین بار برای تیم ملی آرژانتین در یک دیدار دوستانه مقابل مجارستان بازی کرد و ۲ دقیقه پس از حضور در بازی به عنوان یار تعویضی از زمین اخراج شد.
۳۱- مسی پس از کسب جایزه پسرطلایی با آدیداس قرارداد بست و هر سال کفش‌هایی جدید از سوی این کمپانی برای مسی تهیه می‌شود.

۳۰- گلی که در سال ۲۰۰۶ به ختافه زد و نزدیک به ۶۰ متر با توپ، بازیکنان حریف را دریبل زد در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین گل تاریخ بارسا انتخاب شد.
۲۹- گلی که مسی به ختافه زد تنها گل شبیه به گل‌های مارادونا نبود که مسی به ثمر رسانده و او یک گل هم با دست، مانند گل دست خدا زده است.
۲۸- درباره مسی گفته می‌شود که او در زمینه ملی افتخاری ندارد اما او در المپیک ۲۰۰۸ در بیجینگ در کنار آگوئرو  در تیم ملی آرزانتین مدال طلای فوتبال را کسب کرد.
۲۷- مسی خجالتی است اما می‌توان او را یک رهبر دانست. مسی در ۲۴ سالگی بازوبند کاپیتانی تیم ملی آرژانتین را روی بازی بست و پس از جدایی اینیستا کاپیتان اول بارسا شد.
۲۶- مسی  در سال ۲۰۱۲ رکوردی ماندگار خلق کرد و با ۹۱ گلی که به ثمر رساند رکورد گرد مولر بابت گلزنی در یک سال را شکست. ۷۹ کل از این تعداد برای بارسلونا و ۱۲ تا هم برای تیم ملی آرژانتین به ثمر رسید.

1101