نصیرزاده: مذاکرات تراکتور با تارتار بلافاصله متوقف شد/ گزینه برای سرمربیگری تراکتور زیاد است

نصیرزاده: مذاکرات تراکتور با تارتار بلافاصله متوقف شد/ گزینه برای سرمربیگری تراکتور زیاد است

خبرگزاری فوتبالی- معاون ورزشی باشگاه تراکتور در گفتگو با برنامه وقت اضافه رادیو ایران در مورد مسائل اخیر باشگاه تراکتور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، هوشنگ نصیرزاده، معاون ورزشی باشگاه تراکتور درباره کنار گذاشته شدن زود هنگام علیرضا منصوریان از سرمربیگری این باشگاه اظهار داشت: منصوریان مربی بسیار خوب و اخلاق مداری است و باید حرمتش حفظ شود. منتها اعتقاد مسئولین باشگاه تراکتور مبنی بر این بود که نتایج مطلوب توسط تیم بدست نیامده و لذا هیات مدیره تصمیم به برکناری ایشان گرفت و وظیفه بنده به عنوان معاون صرفا ابلاغ تصمیم هیات مدیره به ایشان بود و اتفاقا جلسه صمیمانه‌ای با آقای منصوریان داشتم و حتی قبل از آمدن به تراکتور ارتباط من با ایشان خوب بود. در جلسه‌ای که با هم برگزار کردیم منصوریان به من گفت وضعیت جدول به گونه ای است که تیم ها اختلاف اندکی با هم دارند و امتیازها به هم نزدیک است و در صورت کسب 2 پیروزی در بازی های پیش رو، تراکتور به بالای جدول خواهد رسید. بنده این موضوع را به هیات مدیره ابلاغ کردم اما آن ها همچنان مصمم به قطع همکاری با آقای منصوریان بودند و لذا این اتفاق هم افتاد.

نصیرزاده درباره اینکه سرمربی اسبق تراکتور چه زمانی مطالباتش را دریافت خواهد کرد گفت: قرار است روز دوشنبه ملاقاتی با آقای منصوریان داشته باشیم تا بتوانیم هرچه سریع تر حق الزحمه ایشان و کادر فنیشان را پرداخت کنیم چرا که کادر بسیار خوب و زحمت کشی داشتند و نباید حقشان ضایع شود.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور در خصوص این که تا چه زمانی قرار است مسعود شجاعی مربی تیم باشد تصریح کرد: آقای شجاعی کاپیتان تیم ملی است و حضورش در داخل زمین شدیدا مورد نیاز و ارزشمند است، کما اینکه خودش هم تمایلی به سرمربی بودن ندارد و تنها موقتا تا زمانی که سرمربی جدید برای تیم پیدا شود ایشان هدایت تیم را برعهده خواهد داشت که نهایتا یک الی دو بازی خواهد بود.

نصیرزاده در مورد اسامی که به عنوان گزینه سرمربیگری تراکتور همچون الکس نوری و... مطرح می شود توضیح داد: هواداران که به باشگاه علاقه زیادی دارند گاهی اسم هایی را تحت عنوان گزینه هدایت تیم مطرح می کنند اما فراموش می کنند که قانون منع حضور افراد خارجی در فوتبال کشور تصویب شده است ولی در مجموع اسامی زیادی برای به عهده گرفتن هدایت تیم تراکتور مطرح شد از قبیل هومن افاضلی، وحید هاشمیان، فرهاد مجیدی و... در کل گزینه برای سرمربیگری تیم تراکتور زیاد است، اما فراموش نکنید که هر سه کاپیتان تیم ملی در تیم تراکتور هستند، و به مربی‌ای نیاز است که ظرفیت کار کردن با این افراد را داشته باشد. اساسا مربی باید بزرگتر از بازیکن باشد تا از وی اطاعت پذیری داشته باشند، پس انتخاب سرمربی تا حدودی دشوار است.

وی در مورد دلاری یا ریالی بودن قراردادهای سه کاپیتان تیم ملی در تراکتور گفت: قراردادهای هر سه آن ها که در سازمان لیگ ثبت شده است کاملا ریالی است.

نصیرزاده درباره اینکه چرا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور تنها پس از گذشت پنج هفته از لیگ برتر تصمیم به برکناری منصوریان گرفت عنوان کرد: ایشان مشورت های لازم را با سایرین انجام می دهند و سپس تصمیم گیری می کنند. بنده که شخصا در حوزه فنی متخصص نیستم که در این باره نظر بدهم، اما تعدادی از دوستان اعتقاد داشتند که تیم آقای منصوریان بعد از هفته پنجم راه می افتد، کما اینکه ارتباط منصوریان با بازیکنان نیز بسیار خوب و صمیمانه بود. به هر حال برکناری ایشان تصمیمی بود که گرفته شد و ابلاغ هم شد.

او درباره وضعیت پرونده طلبکاران خارجی تراکتور تصریح کرد: تمام پرونده های تراکتور در فیفا که باشگاه تراکتور طی آن ها محکوم شده بود را به دادگاه CAS ارجاع دادند که قرار است مجددا در آنجا بررسی شود. در آن دادگاه علاوه بر قوانین فوتبال، قوانین مدنی کشور سوییس بیشتر حاکم است و لذا احتمال این که مطالبات طلبکاران در آنجا کاهش یابد بسیار زیاد است. در حال حاضر چند بازیکن خارجی از باشگاه طلب دارند مانند آنتونی استوکس و لی هری اروین و کوین فورچونه و از همه مهم تر کوین کنستانت که از همان روز اول در بستن قراردادش اشتباه هنگفتی صورت گرفت و در حالی که او عارضه قلبی داشت، مسئولان باشگاه با وی قرارداد امضا کردند و او هم خیلی راحت رای فیفا را گرفت. در حال حاضر پرونده کنستانت به دادگاه CAS ارجاع داده شده است و یک وکیل پرتغالی هم در آنجا از حقوق باشگاه تراکتور دفاع می کند تا حقوق باشگاه پایمال نشود.

نصیرزاده در مورد اینکه آیا احتمال دارد سرمربی بعدی نیز به سرنوشت منصوریان دچار شود توضیح داد: کلا در یک فصل از لیگ برتر 30 بازی برای مربی وجود دارد تا خودش را ثابت کند. در مجموع مربیگری تیم های پرهوادار کار مشکلی است اما تغییر سرمربی همیشه بد نیست، همانطور که اگر به یاد داشته باشید پس از رفتن جان توشاک از تراکتور، محمد تقوی هدایت تیم را برعهده گرفت و نتایج خوبی هم کسب کرد، در حالی که اولین تجربه سرمربیگری وی در لیگ برتر به شمار می رفت.

معاون ورزشی باشگاه تراکتور در مورد پرونده سعید واسعی و این مسئله در فوتبال ایران که باشگاهی با یک بازیکن تحت قرارداد با باشگاهی دیگر وارد مذاکره می شود عنوان کرد: استقلال هم چندبار این کار را انجام داده است. کلا در کشورهای خارجی قبل از انتقال بازیکن از تیمی به تیم دیگر 2 تا کاغذ امضا می شود: یکی با امضای بازیکن که بگوید متعلق به هیچ تیمی نیست، دیگری با امضای آخرین باشگاه آن بازیکن که بگوید من دیگر مالک آن بازیکن نیستم. اما متاسفانه این مسئله در کشور ما رعایت نمی شود و صرفا به یک رضایتنامه بسنده می کنند. اخیرا هم شیطنت هایی در موقع بستن قرارداد صورت می گیرد و کل قرارداد را تایپ می کنند به جز ستون مبلغ و مدت و شرط که با خودکار نوشته می شود و چون تعداد صفحات زیاد است، احتمالا یک صفحه را می نویسند و سایر صفحات را از روی آن پر می کنند و بعدا برخی می گویند که جعل صورت گرفته است، مواردی الحاق شده است و ...که به خاطر این گونه مسائل سازمان لیگ امسال دستور داد تمام صفحات قرارداد باید تایپ شود. امیدوارم بتوانیم در آینده این رویه ها را اصلاح کنیم تا مشکلات از این قبیل برطرف شود.

نصیرزاده در مورد اینکه آیا در صورت بدست آوردن سمتی در فدراسیون فوتبال در آینده از معاونت باشگاه تراکتور کناره‌گیری می کند گفت: در دنیای حرفه‌ای، هر کس دارای قابلیت و توانمندی باشد در باشگاه کار می کند، و هر کس توانایی و قابلیت کمتری داشته باشد در فدراسیون ها فعالیت می کند. اکثر افراد کار در فدراسیون را ترجیح می دهند، چون فدراسیون قدرت زیادی دارد و این برای اشخاص جالب است. ضمن اینکه کار در باشگاه استرس زیادی دارد و بین تیم ها رقابت در می گیرد و ... اما در فدراسیون این مسائل موجود نیست. بنده نیز اگر صلاحیتم مورد تایید قرار بگیرد برای بخش کارشناسی فدراسیون کاندید خواهم شد.

وی درباره اینکه آیا مذاکرات باشگاه تراکتور با مهدی تارتار، سرمربی کنونی باشگاه پیکان صحت دارد یا خیر اظهار داشت: شاید در مقطعی این اتفاق افتاده باشد اما از آنجایی که مهدی تارتار با پیکان قرارداد بسته بود، این مذاکرات سریعا متوقف شد. حتی چند باشگاه دیگر در جنوب غرب کشور هم به دنبال قرارداد بستن با تارتار بودند چرا که او مربی بسیار خوبی است و مورد علاقه خود من هم هست و الان هم میبینید نتایج خوبی با تیم پیکان کسب کرده است. در مجموع ما روابط دوستانه و بسیار خوبی با باشگاه پیکان داریم و آقای تارتار در حال حاضر به هیچ عنوان جزء گزینه های ما نیست.

معاون باشگاه تراکتور درباره اینکه اگر قانون ممنوعیت حضور مربی و بازیکن خارجی وجود نداشت، زنوزی، مالک باشگاه تراکتور با کارلوس کی‌روش وارد مذاکره می شد خاطرنشان کرد: آقای زنوزی در همین مقطع با کارلوس کی‌روش وارد مذاکره شده است. در مجموع آقای زنوزی و کی‌روش رابطه بسیار خوبی با هم دارند و حتی سابقا بخشی از مطالبات کی‌روش را هم زنوزی پرداخت کرده بود. اما پس از اینکه برای آقای زنوزی توضیح دادم که قانون منع مربی و بازیکن خارجی وجود دارد ایشان سکوت کرد و بعد هم خبر ندارم که چه اتفاقی افتاد. به هرحال کی‌روش مربی خوبی بود و در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد. شاید اگر در آینده قانون منع حضور مربیان خارجی برداشته شود بتوانیم بار دیگر شاهد حضور وی در کشورمان باشیم اما در حال حاضر که این قضیه منتفی است.

7474