درخشش خیره کننده بیرانوند در شب شکست آنتورپ مقابل تاتنهام

درخشش خیره کننده بیرانوند در شب شکست آنتورپ مقابل تاتنهام

خبرگزاری فوتبالی- دروازه‌بان ایرانی باشگاه آنتورپ بلژیک در بازی تیمش مقابل تاتنهام حضور یافت و توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد.

به گزارش فوتبالی، در هفته ششم لیگ اروپا دو تیم آنتورپ و تاتنهام به مصاف هم رفتند.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی پوش فوتبال ایران که از زمان پیوستنش به باشگاه بلژیکی تاکنون شانس حضور در زمین را بدست نیاورده بود و همواره بازی تیمش را از روی نیمکت نظاره می کرد، امشب با نظر سرمربی باشگاه آنتورپ در ترکیب اصلی تیمش مقابل تاتنهام حضور یافت و توانست نمایش بسیار خوبی درون دروازه داشته باشد.

او در دقیقه 5 بازی پس از در اختیار گرفتن توپ، آن را حدود 40 متر با دست به میانه زمین پرتاب کرد تا در اختیار بازیکنان تیمش قرار بگیرد.

در دقیقه 32 بازی در حالی که مهاجم تیم تاتنهام با یک پاس عرضی مقابل دروازه‌ آنتورپ می توانست زمینه ساز گل اول باشد، بیرانوند با خروج به موقع از دروازه و یک تکل زیبا مانع از خطرآفرینی روی دروازه تیمش شد.

در دقیقه 42، ویسینیوس بازیکن تاتنهام در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و با عکس العمل فوق العاده دروازه‌بان ایرانی روبرو شد و نتوانست دروازه آنتورپ را باز کند.

بیرانوند در دقیقه 49 پس از دریافت پاس رو به عقب از مدافع تیمش با پرس مهاجم حریف روبرو شد اما در کمال خونسردی مهاجم تاتنهام را با دریبل زیبایی پشت سر گذاشت.

در دقیقه 55 یک ضربه ایستگاهی برای شاگردان مورینیو به دست آمد که گرت بیل پشت توپ ایستاد و ضربه سنگینی را از راه دور راهی دروازه آنتورپ کرد که باز هم بیرانوند با یک شیرجه عالی مانع ورود توپ به دروازه شد، اما در برگشت توپ مقابل پای ویسینیوس بازیکن تاتنهام قرار گرفت و او هم دروازه خلع سلاح شده آنتورپ را نشانه رفت و گل اول برای تاتنهام رقم خورد.

در دقیقه 66، سون هیونگ مین، مهاجم کره‌ای باشگاه تاتنهام که این روزها به ماشین گلزنی تیمش مشهور شده است، ضربه سنگینی را از جناح چپ راهی دروازه بیرانوند کرد اما دروازه‌بان ایرانی باز هم با یک عکس العمل سریع دروازه را نجات داد و توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه 70، بازیکنان تاتنهام حمله ای به سمت دروازه آنتورپ تدارک دیدند که طی این حمله هری کین از ضعف خط دفاع تیم بلژیکی استفاده کرد و با یک پاس خوب لوسلسو را در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار داد و واکنش خوب دروازه‎‌بان ایرانی نتوانست موثر واقع شود و بدین ترتیب گل دوم تاتنهام رقم خورد.

این بازی در پایان با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان مورینیو به پایان رسید در شرایطی که بیرانوند روی دریافت هیچکدام از این گل ها چندان مقصر نبود و هر دو گل به خاطر ضعف خط دفاعی آنتورپ به ثمر رسید.

دروازه‌بان ملی پوش ایرانی در پایان بازی با 8 سیوی که انجام داد، از سایت هواسکورد نمره بسیار خوب 7.8 و از سایت سوفا اسکو نمره عالی 8.1 گرفت و بدین ترتیب موفق شد در اولین حضور ثابتش در ترکیب آنتورپ عملکردی قابل ستایش داشته باشد. کاربران فضای مجازی و حتی هواداران تاتنهام به دلیل پرتاب دست بلند و عملکرد خوب بیرانوند مشغول جستجوی نام این دروازه‌بان هستند تا شناخت بیشتری نسبت به او پیدا کنند. 

باید منتظر ماند و دید که با توجه به عملکرد فوق العاده بیرانوند مقابل تاتنهام، در بازی های آینده آنتورپ وی باز هم مورد اعتماد سرمربی قرار می گیرد و می تواند وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده داشته باشد یا اتفاق دیگری می افتد.

گزارش از امین مقدم/ خبرگزاری فوتبالی

7474