نوستالژی؛ تیمی که تاریخ فوتبال زنان را تغییر داد

نوستالژی؛ تیمی که تاریخ فوتبال زنان را تغییر داد

خبرگزاری فوتبالی – تیم فوتبال زنان دیک‌کر یکی از مهم‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال زنان است که در این ورزش تاثیرگذار بوده. آن‌ها برای مدتی آن‌قدر محبوب شدند که مسئولین فوتبال انگلیس به مقابله با این محبوبیت پرداختند.

به گزارش فوتبالی، ۹۹ سال پیش در این روزها (۵ دسامبر) اتحادیه فوتبال انگلیس زنان رو از حضور زمین‌های فوتبالی که این اتحادیه داشت منع کرد و این مسئله فوتبال زنان را با چالشی بسیار جدی مواجه کرد. این منع اقدام قاطعی در مبارزه با محبوبیت فوتبال بانوان بود زیرا در برخی بازی‌ها جمعیت بسیار زیادی به ورزشگاه می‌آمد. جمعیتی که به هواداران تیم فوتبال مردان هم طعنه می‌زد.

نوستالژی؛ تیمی که تاریخ فوتبال زنان را تغییر داد

تیم دیک‌کر حتی در یک بازی به عنوان تیم ملی انگلیس برابر تیم ملی فرانسه قرار گرفت و پیش روی ۲۵ هزار تماشاگر بازی کرد. اتحادیه فوتبال انگلیس هم که حس می‌کرد محبوبیت فوتبال بانوان ممکن است حتی فوتبال آقایون را هم تحت تاثیر قرار دهد به باشگاه‌ها در سال ۱۹۲۱ دستور داد اجازه ندهند تیم‌های بانوان از ورزشگاه‌های‌شان استفاده کنند.

۵۰ سال طول کشید تا در سال ۱۹۷۱ این قانون برچیده شود و فوتبال زنان بیش از این آسیب نبیند. امروزه برخی از رسانه‌ها اعتقاد دارند اگر این قانون وضع نمی‌شد این اختلاف بین سطح بازی فوتبال بانوان و آقایان نبود.

1101