طعنه سرمربی بنفیکا: هر حرفی به یک انسان سیاه‌پوست را نژادپرستی می‌دانند!

طعنه سرمربی بنفیکا: هر حرفی به یک انسان سیاه‌پوست را نژادپرستی می‌دانند!

خبرگزاری فوتبالی – سرمربی تیم بنفیکا اعلام کرده این روزها صحبت درباره نژادپرستی مد شده است.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته دیدار ۲ تیم باشاک شهیر و پاریسن ژرمن به دلیل توهین داور چهارم بازی به دمبابا، بازیکن تیم باشاک‌شهیر لغو شد. قرار شد داوری که که به دمبابا توهین کرده بود به اتاق VAR برود اما مسئولین تیم باشاک شهیر این مسئله را قبول نکردند تا دیدار به تعویق بیفتد و امشب برگزار شود.

سرمربی تیم بنفیکا البته عقیده‌ای متفاوت نسبت به همه دارد و می‌گوید هر حرفی به یک انسان سیاه‌پوست نژادپرستی محسوب می‌شود اما اگر همان حرف به یک انسان سفیدپوست خطاب شود هیچ حرکت نژادپرستی رخ نداده است.

خورخه خسوس در کنفرانس خبری پیش از دیدار بنفیکا مقابل استاندارد لیژ گفته: ماجرای دیدار پاریسن ژرمن و باشاک شهیر؟ دقیقا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما این روزها این مسائل درباره نژادپرستی مد شد است. به عنوان یک شهروند حق این را دارم که به نوبه خود فکر کنم و یک نظر مشخص داشته باشم اما زمانی که همه اتفاقاتی که آن لحظه رخ داده را بدانم.

خسوس در ادامه افزود: این روزها هرچیزی به یک انسان سیاه پوست بگویید یک نشانه نژادپرستی برشمرده می‌شود اما اگر همان را به یک فرد سفیدپوست بگویید نژادپرستی نیست. این یک موج است که تمام دنیا را درنوردیده است. البته درباره آن بازی همه چیز را نمی‌دانم و شاید اتفاقی نژادپرستانه رخ داده است.

1101