نصیرزاده: اخراج منصوریان، تصمیم هیات مدیره بود

نصیرزاده: اخراج منصوریان، تصمیم هیات مدیره بود

خبرگزاری فوتبالی- معاون ورزشی تراکتور در مورد جدایی علیرضا منصوریان گفت که این، تصمیم هیات مدیره باشگاه بوده است.

به گزارش فوتبالی، علیرضا منصوریان سرمربی تراکتور خیلی زود از این تیم جدا شد. هوشنگ نصیرزاده معاون ورزشی باشگاه تبریزی اعلام کرد که تصمیم به قطع همکاری با منصوریان، تصمیم هیات مدیره بوده است.

نصیرزاده معاون ورزشی باشگاه تراکتور در مورد تغییر سرمربی این تیم گفت: می دانید که حتی مدیرعامل تابع تصمیمات هیات مدیره است. هیئت مدیره تصمیمی را ابلاغ می کند و معاونت ورزشی خودش تصمیم گیرنده نیست. آقای منصوریان مربی بسیار خوب و با اخلاقی است که سابقه مربیگری در لیگ برتر و مسابقات آسیایی را داشتند و به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: اگرچه خیلی از تیم ها تا هفته پنجم در حال تنظیم هستند، ولی با توجه به نتایجی که به دست آمده بود و جایگاه تراکتور رضایت هیات مدیره را جلب نکرده بود و آنها معتقد بودند به دلیل عدم تحقق اهدافی که از پیش در ذهن داشتیم، بهتر است که سرمربی تیم را عوض کنیم و به فرد دیگری بسپاریم و مدیرعامل نیز این تصمیم را اعلام کردند.

وی در مورد این اهداف مدنظر اعضای هیات مدیره گفت: زمانی که در فوتبال می بازید، امتیازی به شما تعلق نمی گیرد و زمانی که می برید، 3 امتیاز به شما تعلق می گیرد. از قدیم گفته اند سه مساوی برابر است با 2 باخت. آن چیزی که در ذهن افراد هیات مدیره وجود دارد، این است که جایگاه تراکتور با توجه به مخارجی که انجام داده است، یک جایگاه بهتر از این باشد.

او ادامه داد: فلذا تصمیم به انجام تغییرات شد. خود من امروز با آقای منصوریان صحبت کردم و هیات مدیره در رابطه به قطع همکاری با ایشان تصمیم گرفته بودند و از طریق مدیرعامل به ایشان ابلاغ شده است.

وی در مورد اینکه گفته می شود زنوزی در ابتدای فصل موافق حضور علیرضا منصوریان نبوده است، گفت: من این داستانها را نمی دانم چون در اول فصل اینجا نبودم و اینکه آیا منصوریان به این تیم سفارش شده بود را نمی دانم. خود منصوریان رزومه خیلی خوبی دارند. سرمربی درجه یکی هستند و ایشان یک سری توانمندی هایی از قبل داشته که اساسی برای انتخاب او به عنوان سرمربی تراکتور بوده است.

نصیرزاده در مورد اینکه آیا ساکت الهامی به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب خواهد شد، گفت: ممکن است در ذهن هیئت مدیره چند گزینه باشد که یکی از آنها نیز ساکت الهامی باشد. هنوز در مورد گزینه ها صحبتی مطرح نشده و جلسه هیئت مدیره در حال انجام است.

معاون ورزشی تراکتور در مورد نحوه قرارداد علیرضا منصوریان گفت: در رابطه با این موضوع اکنون وقتش نیست صحبت کنیم. ولی ایشان یک قرارداد 3 ساله داشتند که یک سال آن قطعی و 2 سال نیز مشروط به توافق طرفین بود. با توجه به اینکه اکنون با ایشان قطع همکاری شده، خود به خود آن 2 سال منتفی است و بحثی که بعدا خواهند داشت، قرارداد سال اول است.

وی در مورد نحوه پرداخت هزینه قرارداد سال اول به منصوریان گفت: در این مورد هنوز تصمیم گیری نشده است و ممکن است تصمیم دیگری گرفته شود و فعلا نمی توان به ضرس قاطع چیزی گفت. ایشان مربی اخلاق مداری است و ممکن است با باشگاه بر سر مبلغی توافق می کنند و یا اینکه ممکن است ایشان از طریق مراجع دیگری در فدراسیون این موضوع را پیگیری کنند.

نصیرزاده درباره اینکه آیا این باشگاه به دنبال بازگرداندن ایمان سلیمی است یا خیر، گفت: ایشان بازیکن خیلی خوبی است و فسخی انجام داده است. شرط فسخ این بوده که به یک باشگاه اروپایی برود تا بتواند قراردادش را فسخ کند. ایشان مبلغی را به حساب باشگاه واریز کرده است که باشگاه به وی اعلام کرده باید مبلغ بیشتری پرداخت کند. از آنجایی که ایشان به یک باشگاه اروپایی نرفته است، خود به خود فسخی که انجام داده است باطل است.

او ادامه داد: می گویند که ایشان یک قراردادی کوتاه مدتی با یک باشگاه یونانی منعقد کرده است. بازیکنانی که با یک باشگاهی قرارداد می بندند و فسخ کرده و به باشگاه دیگری می روند، اصطلاحا به آن پل زدن می گویند و فیفا اعلام کرده این افراد تا 16 ماه نمی توانند به تیمی بپیوندند. اگر ما 50 درصد راضی باشیم ایشان برگردد، سلیمی باید بیشتر از اینها راضی باشد به تراکتور برگردد.

نصیرزاده در مورد محرومیت سعید واسعی نیز پاسخ داد: واسعی به هیئت مدیره پیکان نامه ای ارسال کرده و اعلام می کند 300 میلیون از این تیم طلبکار است و به این تیم زمان می دهد. پیکانی ها اعلام کرده اند 270 میلیون بدهکار هستند. اما در قرارداد واسعی آمده است که اگر این تیم در 3 بازی پیاپی ببازد، 30 درصد از مبلغ قرارداد کسر می شود.

وی گفت: ظاهرا پیکان در 3 بازی پی در پی می بازد و پیکانی ها به واسعی اعلام کرده اند طلب او بابت جریمه از حساب او برداشت می شود و نامه او اعتبار ندارد. کمیته تعیین وضعیت این نامه پیکانی ها را پذیرفته است ولی ظاهرا دنبال حل و فصل موضوع در کمیته استیناف هستند که موضوع را به گونه ای مطرح کنند که این محرومیت از بین برود.

او ادامه داد: ضمنا ما هیچ گونه رای در مورد واسعی دریافت نکرده ایم. یکی از عزیزان حاضر در باشگاه فولاد گفته است که به حضور واسعی در بازی با تراکتور اعتراض می کنند. ما می گوئیم که بروند اعتراض کنند چرا که بازی دادن به واسعی با نظر شخص من بوده است و تا همین اکنون نیز رای به ما و پیکان ابلاغ نشده است. اگر تا قبل از بازی یکشنبه با ماشین سازی نیز این رای نرسد بازهم واسعی را بازی می دهیم.

7474