قطر با پرتغال و صربستان در راهیابی جام جهانی همگروه شد!

قطر با پرتغال و صربستان در راهیابی جام جهانی همگروه شد!

خبرگزاری فوتبالی - قطر بخشی از گروه  A در مرحله راهیابی به جام جهانی 2022 خواهد بود. در حقیقت یوفا به قطر اجازه داده تا با پنج تیم حاضر در گروه A بازی دوستانه بدهد تا برای حضور در جام جهانی 2022 به عنوان میزبان تجربه اندوزی کند.

به گزارش فوتبالی، قطر با یوفا به توافق رسیده که بدین ترتیب ده بازی دوستانه به صورت رفت و برگشتی با تیم های پرتغال، صربستان، ایرلند، لوکزامبورگ و آذربایجان داشته باشد که البته نتایج این بازیها در نتایج کلی گروه A محاسبه نخواهد شد و صرفا بازی دوستانه خواهد بود.

یوفا در بیانیه ای اعلام کرده است که هدف از این طرح کمک به قطر برای آماده سازی بهتر برای مسابقات جام جهانی خواهد بود. بدین ترتیب قطر کارش را با بازی سوم فروردین مقابل لوکزامبورگو خواهد بود.  قطری ها می خواهند که بعد از حضور در مسابقات یوفا در سال آینده در کوپا آمه ریکا نیز حضور داشته باشند. قطر با کلمبیای میزبان و همچنین برزیل، اکوادور، پرو و ونزوئلا همگروه است.  از سویی قطری ها در مسابقات جام ملت های آمریکای شمالی و مرکزی یا همان گلدکاپ هم در تابستان آینده شرکت خواهند کرد.

قطری ها که در سال 2019 قهرمان جام ملت های آسیا شدند بدین ترتیب با تجربه کافی در مورد تقابل با تیم های قاره های مختلف به جام جهانی می رسند.

4125