گزارش روز/ بعید است آل کثیر به فینال آسیا برسد

گزارش روز/ بعید است آل کثیر به فینال آسیا برسد

خبرگزاری فوتبالی- آخرین فرصت‌ اعتراض پرسپولیس به محرومیت سنگین عیسی آل‌کثیر از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دادگاه عالی ورزش در حال پیگیری است و باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کند که بتواند با دلایل و مستندات لازم مجوز حضور مهاجم قرمزها را در فینال آسیا بگیرد.

به گزارش فوتبالی، بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا رای مربوط به محرومیت عیسی آل کثیر را بشکند اما شواهد و قرائن این‌طور نشان می‌دهند که امکان بخشش مهاجم قرمزها، چیزی نزدیک به صفر است. 

شاید باشگاه تنها بتواند زمان محرومیت ستاره‌اش را کاهش بدهد اما بخشش در این پرونده، چندان محتمل نخواهد بود. این اتفاق، یک تلنگر تاریخی برای ورزش ایران در همه سطوح است. تجربه‌ای که به همه یاد بدهد در میادین بین‌المللی، بازیکنان باید بیشتر از رفتار و شادی‌ هایشان مراقبت کنند و بیشتر از قبل حواسشان را به تفاوت‌های رقابت‌های داخلی و تورنمنت‌های خارجی بدهند. هر چند در این بین نباید از ضعف بخش های بین الملل ارگانهای فوتبالی در عدم تذکر به باشگاه ها برای انجام چنین شادی های پس از گل که از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به آنها ابلاغ شده بود چشم پوشی کرد. حتی خود باشگاهها هم در این زمینه مقصر هستند.

آنچه کاملا در پرونده مهاجم قرمزها مشخص است اگر مدارک کافی علیه این بازیکن وجود نداشت، کاری از دست کنفدراسیون فوتبال آسیا ساخته نبود اما به نظر می‌رسد به دلیل اینکه فیفا این موضوع را به فدراسیون های عضو و سپس باشگاهها اعلام کرده است باید فدراسیون فوتبال به باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بابت شادی های گل که ممنوع است تذکر می داد و البته تاکید می کرد. 

با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس موضوع پرونده عیسی آل کثیر را به دادگاه عالی ورزش برده است بسیار خوش بین است که بتواند با دریافت دستور موقت ( که به اعتقاد کارشناسان حقوق ورزشی انجام آن بسیار سخت است)مجوز حضور مهاجم گلزن قرمزها برای حضور در بازی فینال 29 آذر دریافت کند اما آنچه مشخص است برخلاف نظر مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس همه شواهد به طور کامل علیه ستاره ایرانی بوده و به همین خاطر، دیگر امیدواری چندانی برای بخشش او وجود ندارد. حقیقت آن است که شادی عیسی در همه نقاط دنیا، مصداق یک حرکت نژادپرستانه است. همه می‌دانیم که چنین نیتی هرگز برای این فوتبالیست وجود نداشته اما از طرفی هم همه می‌دانیم که در دادگاه، نیت افراد را قضاوت نمی‌کنند و به نقد عملکرد آنها می‌نشینند.

 امیرساعد وکیل، مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس در پرونده های بین المللی در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرده است که پرسپولیس همچنان پیگیر بخشیده شدن عیسی آل کثیر است.

مشاور حقوقی پرسپولیس درباره پرونده عیسی آل کثیر می گوید: " ما هرگز از پیگیری این پرونده ناامید نیستیم و هنوز هم امید داریم که به‌ زودی این پرونده در دیوان عدالت ورزش به جریان افتاده و با توجه به لوایحی که ارائه کردیم بتوانیم در نهایت حکم توقف این محرومیت را دریافت کنیم" .

وکیل ادامه داد: "با توجه به شرایط کرونایی و البته تحریم ‌های ظالمانه یک دلواپسی برای ما ایجاد شد که مبادا اصلا این پرونده و دفاعیات ما به این دادگاه نرسیده باشد. به همین جهت این موضوع را از مسیر دیگری پیگیری کردیم و این امید را داریم که بعد از تعطیلات پایان هفته میلادی و در روز دوشنبه یا سه‌شنبه خبر خوب به جریان افتادن این پرونده را دریافت کنیم و بتوانیم داوران دادگاه را متقاعد کنیم که فعلا این حکم را متوقف کنند تا آل ‌کثیر بتواند در فینال، پرسپولیس را همراهی کند و بعد از آن این پرونده در زمان لازم مورد بررسی قرار بگیرد و اگر حکم به بخشودگی او آمد که چه بهتر و اگر CAS هم حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید کرد، این بازیکن ادامه محرومیتش را تحمل کند. چون هنوز موضوع اقدام نژادپرستانه محرز نشده و ما دیدار حساس فینال را در پیش داریم. این احتمال وجود دارد که بتوانیم محرومیت عیسی آل کثیر را متوقف کنیم و این اتفاق با توجه به وضعیت اضطراری موجود دور از ذهن نیست."

عیسی آل‌کثیر که سالها در تیم های مختلف لیگ برتر تلاش کرد و جنگید تا در پرسپولیس به جایگاه امروز برسد،اما حالا به خاطر شادی گل، دوران محرومیت را سپری می‌کند. آل‌کثیر یکی از بهترین‌های پرسپولیس در مسیر رسیدن به فینال آسیا بوده و حتی این شانس را داشت که در بین بهترین بازیکنان آسیا قرار بگیرد اما به راحتی هرچه تمام‌تر، دیدار نهایی غرب آسیا و فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده و اگر محرومیت 6 ماهه‌اش از سوی دادگاه عالی ورزش تایید شود، تا فروردین 1400 شانس بازی در لیگ برتر را هم نخواهد داشت. او باید از سال 1400 مراقب شادی گلهایش باشد.

7655