کدام مدافع بیشترین پاس‌گل را در تاریخ داده است؟

کدام مدافع بیشترین پاس‌گل را در تاریخ داده است؟

By: Chia Foadi
Date: 7-12-2020

خبرگزاری فوتبالی - کمتر کسی از مدافعان انتظار دارد که در حملات شرکت کرده و به مهاجمان کمک کنند و همین که بازیکنان خط دفاعی بتوانند عملکرد خود را در فاز دفاعی به درستی انجام دهند، توانسته‌اند انتظارات برآورده کنند اما برای مدافعان کناری اوضاع کمی متفاوت است چرا که آن‌ها با نفوذ از کناره ها و ارسال پاس روی دروازه می‌توانند کمک زیادی در خلق موقعیت و گلزنی به تیم های خود بکنند.

به گزارش فوتبالی، مدافعان کناری معمولا با سانتر از جناحین و ارسال پاس روی دروازه، موقعیت خوبی را برای مهاجمان ایجاد می‌کنند. در فوتبالِ امروزی گل‌های زیادی به این طریق به ثمر می‌رسند. اما کدام مدافع بیشترین پاس گل را در تاریخ داده است؟

با نگاه کردن به آمار پاس گل هایی که مدافعان از سال 2006/07 داده‌اند به این نتیجه می‌رسیم که دنی آلوز با 105 پاس‌گل بهترین مدافع کناری از نظر تعداد پاس گل در تاریخ است. او در دوران حضورش در بارسلونا نقشی کلیدی را در این تیم ایفا می‌کرد. پس از او مارسلو با 59 پاس گل قرار دارد. مارسلو این روز ها از دوران اوج خود فاصله گرفته است اما زمانی بهترین مدافع چپ دنیا بود. پس از این دو، لیتون بینس با 53 پاس گل قرار دارد. مایکون با 45 و جوردی آلبا 41 پاس‌گل در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند.

1470