مومنی:‌ ماشین سازی قطعا گزینه سقوط نیست

مومنی:‌ ماشین سازی قطعا گزینه سقوط نیست

خبرگزاری فوتبالی- هافبک ماشین سازی شک ندارد این تیم در هفته های پیش رو در جدول جهش خوبی داشت و به رتبه های بالاتر خواهد رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مهدی مومنی، هافبک ماشین سازی تبریز درخصوص شرایط این تیم در آستانه بازی با آلومینیوم اراک که در خانه این تیم برگزار می شود با اشاره به تمرینات با کیفیتی که برای این مسابقه مهم انجام داده اند، اظهار داشت: این هفته روی نقاط ضعف و قوت حریف کارهای زیادی را انجام داده ایم. متاسفانه در این چند هفته شرایط امتیازگیری ما با اینکه تلاش خوبی داشتیم، مناسب نبوده است و امیدواریم در این بازی بتوانیم اولین برد خودمان را به دست بیاوریم. 

وی ادامه داد:‌ در بازی با گل گهر ما در دقایق آخر یک پنالتی به حریف دادیم که منجر به باخت ماشین سازی شد. عملکرد خوبی در این بازی داشتیم و می توانستیم با توجه به موقعیت هایی که داشتیم بازنده از این مسابقه خارج نشویم. به هرحال شرایط تیمی ما طوری است که تجربه تیمی ما پایین است و بازیکنان لیگ برتری کمی داریم که در این سطح بازی کرده باشند. 

مومنی در ادامه گفت: با این همه اما جوانان خوب و با کیفیتی که داریم شرایط را مهیا کرده تا هفته به هفته پیشرفت کنیم. برای این بازی مهم شش امتیازی با آلومینیوم اراک کاملا خودمان را آماده کرده ایم که در خانه حریف حداقل امتیاز را به دست بیاوریم. این ذهنیت کلیه اعضای تیم و کادرفنی است که برنده از زمین خارج شویم تا از این وضعیت بد بیرون بیاییم. 

این بازیکن در پاسخ به این سوال که بیشتر گل هایی که ماشین سازی خورده در نیمه دوم و اواخر بازی بوده و در بازی با استقلال و گل گهر به این شکل تساوی را با باخت عوض کرده است، اظهار داشت: روی این مساله هفته هاست که کار می کنیم و کادرفنی این موضوع را به تک تک بازیکنان گوشزد می کند. یک مقدار به نظرم بدشانسی گریبان ما را گرفته است چون در چند بازی است که روی ضربه کاشته گل می خوریم. 

وی ادامه داد: ‌این مساله به خصوص در دقایق پایانی و 70 به بعد است که باعث می شود برد را با تساوی یا تساوی را با باخت عوض کنیم. این شرایط بد است و تلاش ما این است که این اتفاق نیفتد اما با بدشانسی مواجه می شویم. 

هافبک ماشین سازی درخصوص تقابل این هفته شاگردان بیات لو با آلومینیوم که هدایت آن را رسول خطیبی برعهده دارد و مثل آن ها تا به حال بردی به دست نیاورده است، گفت: تقابل سخت و شش امتیازی است که هر دو تیم به دنبال کسب اولین برد خودشان هستند. آنالیز خوبی روی این تیم داشته ایم تا از لحاظ دفاعی و تهاجمی بتوانیم کار را به سمت کسب اولین برد خودمان پیش ببریم. 

وی افزود: به این بازی و کسب اولین بازی خوشبین هستم اما این اتفاق باید در عمل بیفتد. حق اشتباه در این مسابقه را نداریم و باید از همان دقایق نخست روی کارهای دفاعی و هجومی خودمان کاملا تمرکز کنیم و از تک موقعیت ها به بهترین شکل بهره ببریم. تقریبا 99 درصد تیم ماشین سازی عوض شده و این یعنی ما احتیاج به زمان داریم. تیم جوانی که تنها 3، 4 بازیکن با تجربه بازی در لیگ برتر دارد. 

مومنی با بیان اینکه در بازی با آلومینیوم به دنبال جهش در جدول هستند، گفت: به هیچ وجه ماشین سازی مدعی سقوط نیست و در جدول صعود خواهد داشت چون از لحاظ فنی قابلیت بالایی دارد. صددرصد این تیم در لیگ ماندنی است و تمام فکر و ذکرمان این است که در بین هفت تا هشت تیم بالای جدول باشیم. شروع فصل است و به دنبال روند صعودی خودمان از همین بازی مقابل آلومینیوم هستیم تا به اهدافی که داریم برسیم. 

وی افزود: به هرحال با توجه به تفکرات باشگاه برای جوانگرایی و استفاده از بازیکنان بومی کار را سخت کرده است. با این حال در این شرایط قرار داریم و باید تلاش کنیم که با قدرت روند را بهبود ببخشیم. به جز بازی با شهرخودرو که بازی نخست ما در لیگ بود و خوب بازی نکردیم در بقیه مسابقه ها بدشانس بودیم اما قطعا این بازیکنان جوان تیم هم در هفته های پیش رو لیاقت خودشان را نشان می دهند. این تیم نیاز به کمی زمان دارد و رفته رفته شرایط بهتر می شود. 

هافبک ماشین سازی در پایان درخصوص داوری ها در لیگ امسال، گفت: داورها هم امسال عوض شدند و کلی داور جوان قضاوت می کنند. به نظرم داوری ها هم مثل بازیکنان ما با توجه به جوانگرایی انجام شده احتیاج به زمان دارند تا تجربه بیشتری پیدا کنند و باید این فرصت را نیز به آن ها داد. هرچند امیدوارم در این جوانگرایی سوت ها به نحوی نباشد که اشتباهات خیلی به ضرر تیم ها تمام شود.

7474