پرسپولیس منتظر لایحه وکیل شجاع/ قرمزها پرونده شجاع را به فیفا می برند؟

پرسپولیس منتظر لایحه وکیل شجاع/ قرمزها پرونده شجاع را به فیفا می برند؟

خبرگزاری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس در حال پیگیری شکایت مربوط به پرونده انتقال شجاع خلیل زاده به الریان قطر است تا بتواند بر اساس مدارک و مستنداتی که ارائه داده است جنبه حقوقی این موضوع را به نتیجه برساند.

به گزارش فوتبالی،طبق آخرین اخبار کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران بعد از دریافت مدارک مربوط به ادعای باشگاه پرسپولیس، طی جلسه‌ای بین دو طرف به این موضوع رسیدگی کرد. نکته مهم در این ماجرا اینجاست که باشگاه پرسپولیس انتظار دارد شجاع خلیل زاده بابت انتقال غیرقانونی از این تیم و حضور در الریان قطر با محرومیت و جریمه روبرو شود و در این زمینه وکلای باشگاه پرسپولیس لایحه شکایت خود را برای دریافت غرامت از این بازیکن و محرومیت چهار ماهه مدافع ملی‌پوش فصل گذشته خود طبق قوانین مربوط به نقل و انتقالات فیفا ارائه و به همراه مدارک مربوط به تمدید قرارداد خلیل زاده در اوایل فصل گذشته، فسخ یکطرفه او را پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر و صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا را غیرقانونی اعلام کرده اند. در این جلسه با توجه به حضور خلیل زاده در قطر وکیل او در محل فدراسیون حاضر شد و در سمت مقابل نیز نمایندگان حقوقی باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کردند.

امیر ساعد وکیل مشاور و وکیل حقوقی باشگاه پرسپولیس روز گذشته و در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم و پیمان یوسفی مجری این برنامه در خصوص اینکه آیا باشگاه پرسپولیس علیه شجاع خلیل‌زاده اقامه دعوی کرده است، گفت: "لایحه بررسی این موضوع به کمیته تعیین وضعیت ارسال شده و وکیل این بازیکن یک هفته زمان خواست تا پاسخ لایحه را بدهد. بعد از نظر کمیته وضعیت در این باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد" قرار بود وکیل شجاع تا آخر هفته قبل جواب بدهد اما به نظر می‌رسد تا یک هفته بعد از آن هم لایحه‌اش را برای کمیته تعیین وضعیت ارسال نکرده است.

در صورتی که باشگاه پرسپولیس با مستنداتی که ارائه داده است در این پرونده برنده شود، طبق قوانین فیفا می‌توان انتظار محرومیت 4 تا 6 ماهه شجاع خلیل زاده و همچنین محرومیت و جریمه نقدی باشگاه الریان را پیش بینی کرد. با این حال با توجه به اینکه شکایت صورت گرفته بین باشگاه پرسپولیس و الریان بین المللی محسوب می‌شود، باید در انتظار این موضوع ماند که در صورت اعلام احقاق حق باشگاه پرسپولیس، این موضوع از سوی فیفا دنبال شود و به نتیجه برسد و فدراسیون فوتبال ایران قادر به ارائه حکم در خصوص باشگاه قطری نخواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید آیا در صورت تایید کمیته تعیین وضعیت مبنی بر غیرقانونی بودن انتقال شجاع خلیل زاده به الریان قطر آیا باشگاه پرسپولیس شکایت خود را به فیفا خواهد برد یا موضوع به صورت دوستانه و مذاکره بین وکلای دو طرف خاتمه پیدا خواهد کرد.

پرونده حقوقی مربوط به شکایت باشگاه پرسپولیس علیه شجاع خلیل زاده و باشگاه الریان در صورتی که از سوی فدراسیون فوتبال به سود باشگاه پرسپولیس دنبال شود، این باشگاه باید آن را در فیفا دنبال کند و به نتیجه مدنظر خود برساند و فدارسیون فوتبال قادر نخواهد بود با توجه به بین المللی بودن آن، باشگاه قطری را با جریمه‌ای مواجه کند.

7655