طالقانی: اگر مالک داماش ادامه بدهد فدراسیون از او شاکی می‌شود

طالقانی: اگر مالک داماش ادامه بدهد فدراسیون از او شاکی می‌شود

خبرگزاری فوتبالی- رئیس هیات فوتبال استان خوزستان گفت: حاجی‌پور حق ندارد تهمت بزند و اگر بخواهد به ماجرا ادامه بدهد فدراسیون از او شاکی می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، عبدالکاظم طالقانی در پاسخ به این سوال که چرا اسماعیل حاجی‌پور مالک سابق باشگاه داماش گیلانیان مدعی است که حیدر بهاروند در انتقال امتیاز کارون اروند خرمشهر به استان گیلان سنگ‌اندازی می‌کند، اظهار داشت: این تیم یکسال پیش بدون مجوز خروجی و طبق کمیسیون ماده 5 به گیلان رفت. قرار بود پولی را به صاحب‌ها و مالکان تیم اروند بدهند و پول خروجی ما را هم پرداخت کنند. چک آن دست ما و برگه هم خورده است.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان ادامه داد: آن‌ها یکسال مسابقات را پشت سر گذاشتند. هر روز مذاکره کردیم، اما پول ندادند. پرونده به کمیته تعیین وضعیت رفت و سپس آن‌ها گفتند دو هفته دیگر پول را پرداخت می‌کنیم. دو هفته گذشت و پولی ندادند. در نهایت منجر به این شد که باشگاه اروند به کمیته وضعیت شکایت کرد و گفتند ما مالک هستیم و تیم را می‌خواهیم. در کمیته وضعیت حکم صادر شد و گفتند صاحب این تیم کارون اروند است مبایعه‌نامه‌ای باید رد و بدل شود که صاحب تیم بشوید.

طالقانی افزود: دوباره گفتند که پول را می‌دهیم و باز هم دو هفته گذشت و حتی 10 ریال هم ندادند. حکم به کمیته استیناف رفت. این کمیته هم همان رأی کمیته وضعیت را تأیید کرد. در این ماجرا بهاروند نه دخالتی دارد و نه می‌گوید تیم برای چه کسی است. اگر یک کلام حرفی زده بود قبول می‌کردیم. اگر حاجی‌پور بخواهد به این ماجرا ادامه بدهد فدراسیون از او شاکی می‌شود. او حق ندارد تهمت بزند.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان در مورد اینکه حاجی‌پور مدعی است که مدیرعامل اروند به او اعلام کرده، بهاروند در این ماجرا سنگ‌اندازی می‌کند، گفت: فایل صوتی که مدیرعامل اروند (امیر سامری) برای من فرستاده اگر خودش اجازه بدهد برای شما ارسال می‌کنم.

طالقانی با اشاره به صحبت‌های سامری تصریح کرد: او می‌گوید: این‌ها (مسئولان داماش) من را تحت فشار قرار می‌دهند. تیم را فروخته‌ام و به من پولی ندادند. به همین دلیل تیم در حال از دست رفتن است. باید تکلیف بدهی‌ها را مشخص می‌کردم. 5 میلیارد باید به اروند می‌دادم، در بازار کلی بدهی دارم، 4میلیارد و اندی هم باید به فدراسیون بدهم اما آن‌ها امروز و فردا می‌کنند. گفتند ماهی 500 میلیون می‌دهیم، من گفتم پول کامل را می‌خواهم و ارزش افزوده هم دارد. شما 5.5 میلیارد باید می‌دادید اما پرداخت نکردید و الان این اتفاق افتاده، من هم باید کلی بدهی بدهم و اگر پولم را بدهید به دنبال کارم می‌روم.

وی افزود: به هر حال تیم خودش است و به هر کس می‌خواهد می‌تواند بفروشد. ما هم موافق خروج هستیم چون نمی‌توانیم تیم را در خوزستان نگه داریم. افشین حیدری (مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان) هم این را می‌داند. به حیدری گفتم وقتی کمیسیون را امضاء نکنی یعنی باید تیم را نگه داری. اگر می‌توانی تیم را نگه داری بدهی‌هایش را پرداخت کن ولی وقتی نمی‌توانی نمی‌شود بدون دلیل بگویی که تیم نباید به جایی برود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون در مورد اینکه در حال حاضر با وجود اینکه امتیاز اروند به خیبر خرم‌آباد رسیده اما مدیران باشگاه داماش مدعی هستند که در تلاش برای خرید دوباره این امتیازند و آیا می‌توانند این کار را انجام بدهند،‌ گفت:‌ نه، به هیچ وجه. البته نمی‌دانم از نظر حقوقی چگونه است. به او (مالک باشگاه داماش) فرصت هم داده شد اما این‌ها خریدار نیستند و پول ندارند. نمی‌توانیم به زور یک تیم را از مالک آن بگیریم. الان مالک این تیم دیگر امیر سامری نیست. او 5 میلیارد از خیبر گرفته، حتی خسارت‌هایی هم که در فدراسیون موجود است خیبر پرداخت می‌کند. پول خروجی را هم این باشگاه به ما پرداخت کرده و نقداً هم داده است.

طالقانی در مورد اینکه آیا تعهدات مالی که هنگام بستن قرارداد برای داماش به وجود آمده بود با انحلال قرارداد از بین می‌رود، اظهار داشت: نه، هر کسی باید جوابگوی کار خودش باشد تا زمانی که دست اروند بود هرگونه بدهی را باید خودشان می‌دادند و از زمانی که این تیم به نام داماش به گیلان رفته بدهی‌ها را باید آن‌ها بدهند.

وی در مورد اینکه آیا 3.5 میلیارد حق خرید امتیاز را که یک میلیارد هم جریمه به آن اضافه شد داماش باید بپردازد، عنوان کرد: این مبلغ برای فروش بوده و وقتی فروشی صورت نگرفته بحثی روی آن نیست. اما هزینه‌های جاری یکسال را خودشان باید بدهند. آن 3.5 میلیارد و یک میلیارد جریمه دیگر ربطی به ‌آن‌ها ندارد. چون پول ندادند و قرارداد فسخ شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت پرونده ویلموتس عنوان کرد: این مسأله به کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود. من هم اطلاعاتی از آن‌ها نگرفتم چون می‌دانم در حال انجام کارها هستند.

7474