فریبا: پرسپولیسی‌ها هم می‌دانند غفوری بهترین دفاع راست ایران است

فریبا: پرسپولیسی‌ها هم می‌دانند غفوری بهترین دفاع راست ایران است

خبرگزاری فوتبالی- پیشکسوت استقلال گفت: نه تنها استقلالی‌ها بلکه تمام پرسپولیسی‌ها نیز معتقد هستند وریا غفوری بهترین و کامل‌ترین دفاع راست فوتبال ایران است و باید در تیم ملی باشد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، بهتاش فریبا یکی از بزرگان تاریخ باشگاه استقلال است که در این تیم در سمت‌های مختلف حضور داشت و افتخارات زیادی را به دست آورد.

بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره شرایط استقلال حرف زد؛ متن این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

اولین برد برای استقلال در اولین بازی، نظرتان چیست؟

این پیروزی برای استقلال ارزشمند بود چرا که آبی‌پوشان در بازی با مس رفسنجان نتوانستند از تمام نفرات خود استفاده کنند. متاسفانه به دلیل اتفاقاتی که رخ داد پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته بود و بازیکنان جدیدی که این تیم به خدمت گرفته‌است در فهرست هجده نفره جایی نداشتند.

از نظر فنی استقلال را چطور دیدید؟

در مجموع به استقلال در این مسابقه باید نمره قبولی داد. این تیم چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم توپ و میدان را در اختیار داشت. موقعیت‌های خوبی نیز نصیب استقلال شد که فقط دو گل به ثبت رسید. البته یک موضوعی وجود دارد...

چه موضوعی؟

اینکه در برخی از بازی‌ها مهم نیست شما چطور و چگونه به پیروزی دست پیدا می‌کنیدو مهم این است که برنده از زمین خارج شوید و سه امتیاز کامل مسابقه را به دست آورید. بازی با مس رفسنجان نیز از آندسته مسابقات بود. استقلال در چهار فصل گذشته نتایج خوبی را در هفته‌های ابتدایی فصل کسب نمی‌کرد و این موضوع به یک سنت تبدیل شده بود اما در لیگ بیستم شرایط فرق کرد. حالا استقلال با اعتماد به نفس بیشتری مسابقات آینده خود را پیگیری می‌کند.

به عملکرد خط دفاعی استقلال چه نمره‌ای می‌دهید؟

خط دفاعی استقلال در این بازی خوب عمل کرد و پوشش‌ها را خوب انجام داد و سعی کرد فضا را در اختیار بازیکنان مس رفسنجان قرار ندهد. در معدود موقعیت‌هایی که حریف به دست آورد یارگیری به درستی انجام شد.

وریا غفوری در این بازی یک گل زد اما نام او در فهرست دعوت شدگان به تیم ملی قرار ندارد.

اینکه چرا وریا غفوری به تیم ملی دعوت نمی‌شود بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پرسشی است که مربیان تیم ملی باید به آن پاسخ دهند. نه تنها استقلالی‌ها بلکه تمام پرسپولیسی‌ها نیز معتقد هستند وریا غفوری بهترین و کامل‌ترین دفاع راست فوتبال ایران است و باید در تیم ملی باشد. او در دفاع عالی است، به خوبی نفوذ می‌کند و توپ‌های خطرناکی را روی دروازه حریفان ارسال می‌کند. در حملات حضوری فعال دارد و گل می‌زند. دیگر یک بازیکن چه کاری باید انجام دهد تا ملی‌پوش شود؟ به نظر می‌رسد دعوت نشدن این بازیکن شاخص به تیم ملی جنبه فنی نداشته باشد و بهتر است دراگان اسکوچیچ به طور علنی بگوید چرا از نام این بازیکن چشم‌پوشی کرد.

خط هافبک استقلال چطور بود؟

من منکر زحمات خط هافبک استقلال در بازی با مس رفسنجان نیستم. مسعود ریگی تخریب‌چی توانمندی است و دوندگی و قدرت توپ‌گیری بالایی دارد. فرشید اسماعیلی و فرشید باقری و حتی آرش رضاوند نیز این کار را به خوبی در هفته اول لیگ برتر به نمایش گذاشتند اما بر این باور هستم جای بازیکنی‌ که بتواند به راحتی توپ را پخش کند، خالی است.

منظورتان بازیکنی است که پاس‌های گل بدهد؟

دقیقا. بازیکنان خط میانی استقلال مقابل مس رفسنجان پاس‌های زیادی دادند اما منظور من بازیکنی است که در لحظه پاس گل بدهد و مهاجم را در موقعیت گلزنی قرار دهد. در بازی‌های بزرگ باید از کوچک‌ترین فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. البته هنوز زود است بخواهیم قضاوت کنیم و از هفته چهارم به بعد است که می‌توان درباره استقلال قضاوت کلی داشت.

و خط حمله استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به طور حتم خط حمله استقلال خطرناک‌ترین خط حمله لیگ برتر است و بازیکنان خوبی در این پست داریم که هر کدام از آنها می‌توانند برای هر تیمی نعمت باشند. مهدی قایدی و ارسلان مطهری عالی ظاهر شدند. تعویض شیخ دیاباته نیز با آگاهی کامل صورت گرفت چرا که این بازیکن آخرین نفری بود که به اردوی استقلال اضافه شد و باید در شرایط مسابقه قرار بگیرد و دیاباته اگر به اوج آمادگی برسد به طور حتم هیچ دفاعی نمی‌تواند او را مهار کند.

این روند در هفته‌های بعدی ادامه خواهد داشت؟

استقلال با تیمی به نام فولاد خوزستان بازی دارد و جواد نکونام تیم خوبی ساخته است. اگر استقلال در این جدال به برد برسد حسی در تیم به وجود می‌آید به نام عادت به بردن که خیلی ضروری است. من پیش بینی می‌کنم استقلال در اهواز کار سختی داشته باشد اما این توانایی را در تیم می‌بینم که برنده از زمین خارج شود.

تیم فوتبال استقلال در دیدار افتتاحیه خود در لیگ بیستم مقابل مس رفسنجان به برتری دو بر صفر رسید.

استقلال در این مسابقه به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش نتوانست از  بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته است، استفاده کند.

6641