سایپا - پرسپولیس زیر ذره بین نکات

سایپا - پرسپولیس زیر ذره بین نکات

 خبرگزاری فوتبالی- سایپا، اولین حریف لیگ برتری پرسپولیس در آغاز فصل بیستم خواهد بود. 

به گزارش فوتبالی، سایپا آخرین حریف پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود و حالا در شروع لیگ برتر بیستم هم، قرمزها مقابل شاگردان ابراهیم صادقی قرار می‌گیرند. پرسپولیس در این چند فصل معمولا لیگ را خیلی خوب شروع کرده و حالا امیدوار است این تجربه را برابر حریف نارنجی‌پوش تکرار کند. افتتاحیه لیگ برای اولین بار در ورزشگاه دستگردی برگزار خواهد شد و ورزشگاه پیر اکباتان میزبان سایپا و پرسپولیس خواهد بود.

فصل گذشته هر دو مسابقه دو تیم، با پیروزی قرمزها به پایان رسید و پرسپولیس هیچ امتیازی به این حریف نداد. در جدال رفت که به میزبانی سایپا برگزار می‌شد، یک اشتباه مهلک از دروازه‌بان این تیم ضربه قیچی برگردان معمولی وحید امیری را به تور دروازه نارنجی‌ها رساند. دومین گل مسابقه را هم احمد نوراللهی وارد دروازه حریف کرد. در مسابقه برگشت که در آخرین هفته لیگ برگزار می‌شد نیز وحید امیری دوباره گل‌زنی کرد و این بار پرسپولیس حریفش را با نتیجه سه بر صفر شکست داد.

 شاگردان ابراهیم صادقی در لیگ نوزدهم نه از پرسپولیس امتیاز گرفته و نه توانسته این تیم را شکست بدهد. با این حال آنها دیگر مثل فصل قبل تیمی جوان و بی‌تجربه نیستند و حضور بازیکنان با تجربه در ترکیب سایپا در لیگ بیستم، تیمی کامل تر نسبت به فصل نوزدهم هستند. حمید مطهری مربی پرسپولیس و ابراهیم صادقی سرمربی سایپا در کنفرانس خبری پیش از بازی اعلام کردند تلاش برای رسیدن به اولین سه امتیاز فصل، یک هدف کلیدی برای هر دو تیم خواهد بود.

هر دو تیم در تابستان چند مهره کلیدی را از دست داده‌اند و برای پیدا کردن جانشین مناسب این نفرات، تلاش کرده‌اند. در پرسپولیس، ستاره‌هایی مثل علی علیپور،مهدی ترابی،محمد نادری و شجاع خلیل‌زاده از تیم جدا شده‌اند تا ترکیب خطا حمله و آرایش دفاعی این تیم کمی تغییر کند. در سایپا هم آرمین سهرابیان پس از یک فصل درخشان باشگاه را ترک کرده و نام معین عباسیان، روزبه شاه‌علی‌دوست و خالد شفیعی در کنار نام آرمان رمضانی و محمد شریفی به عنوان جداشده‌های مهم این باشگاه به چشم می‌خورد. 

پرسپولیس به احتمال زیاد لیگ برتر را با زوج دفاعی سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان شروع خواهد کرد. سعید آقایی و مهدی شیری که جایگزین سیامک نعمتی در این بازی شده است، نیز در دو سمت خط دفاعی این تیم دیده می‌شوند. جلوتر از آنها باید شاهد حضور نفراتی مثل کمال، احمد نوراللهی، احسان پهلوان و بشار رسن باشیم و مهدی عبدی در کنار وحید امیری، دو گزینه اصلی یحیی برای خط حمله به شمار می‌روند. در سمت مقابل سایپا با خریدهایی مثل حسین مالکی، حسین ماهینی، فریبرز گرامی و مهرداد عبدی به زمین خواهد آمد. روی کاغذ، پرسپولیس تیم به مراتب پرستاره‌تری در اختیار دارد اما درون زمین، نمی‌توان هیچ مسابقه‌ای را بدون هیچ نوعی از غافلگیری تصور کرد.

محسن مسلمان که روز گذشته به شاگردان ابراهیم صادقی اضافه شد در این بازی برابر پرسپولیس غایب خواهد بود تا در کنار آرمان رمضانی مصدوم که این فصل در پرسپولیس حضور دارد چهره های غایب سرشناس بازی امروز لقب بگیرند.

7655