پرسپولیس در هفته های اول؛ 13 به در!

پرسپولیس در هفته های اول؛ 13 به در!

خبرگزاری فوتبالی-     استارت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیستم با بازی برابر سایپا زده می شود تا پرسپولیس برای سومین بار فصل را با نارنجی ها شروع کند. 

به گزارش فوتبالی، هر 2 رویارویی قبلی دو تیم در افتتاحیه هم مثل بازی این فصل به میزبانی سایپا بوده و در هر دو، پرسپولیس با یک گل برنده شده است. جالب اینکه آخرین بازی فصل قبل پرسپولیس هم برابر همین سایپا بود و این برای دومین بار پیاپی است که پرسپولیس فصل جدید را با بازی برابر تیمی استارت می زند که آخرین بازی فصل قبل را برابرش انجام داده بود.

رکورد ویژه پرسپولیس در هفته های اول تاریخ لیگ برتر، نباختن این تیم در 13 دوره اخیر است. آخرین شکست پرسپولیس در افتتاحیه لیگ برتر در دوره ششم رقم خورد که تیم دنیزلی در مشهد برابر ابومسلم اکبر میثاقیان باخت. 9 برد و 4 مساوی در 13 افتتاحیه آخر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم خورده و آنها به دو فصل بدون باخت دیگر نیاز دارند تا به رکورد 15 فصل نباختن استقلال در هفته های اول برسند. 

 برترین عملکرد یک تیم در هفته اول تاریخ لیگ برتر، رکوردی است مشترک بین استقلال و پرسپولیس با 11 برد، 6 مساوی و 2 باخت. نتیجه دو تیم در لیگ بیستم شاید این عنوان مشترک را صرفا به یک تیم بدهد.

6 برد، 2 مساوی و 2 باخت، ثمره استارت های پرسپولیس در بازیهای بیرون از خانه بوده و آنها در لیگ بیستم برای یازدهمین بار، فصل را به عنوان مهمان شروع می کنند.

  پرسپولیس در 4 فصل اخیر، هفته اول را بدون گل خورده و با ثبت کلین شیت به پایان برده است. بهترین شروع یک تیم در تاریخ لیگ برتر هم به پرسپولیس تعلق دارد در لیگ سوم که با برد درخشان 8 بر 2 برابر استقلال رشت استارت زده شد.

لیگ اول: پرسپولیس یک- فولاد یک

لیگ دوم: برق شیراز یک- پرسپولیس ۲

لیگ سوم: پرسپولیس ۸ - پگاه ۲

لیگ چهارم: فولاد ۳ - پرسپولیس یک

لیگ پنجم: فجرسپاسی ۲ - پرسپولیس 2

لیگ ششم: ابومسلم ۳ - پرسپولیس ۲

لیگ هفتم: صنعت نفت ۲ - پرسپولیس ۳

لیگ هشتم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ نهم: مس ۳- پرسپولیس ۳

لیگ دهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ یازدهم: پرسپولیس یک- ملوان یک

لیگ دوازدهم: صنعت نفت صفر - پرسپولیس یک

لیگ سیزدهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ چهاردهم: پرسپولیس یک- نفت یک

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲ - پدیده ۲

لیگ شانزدهم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ هفدهم: پرسپولیس ۲ - فولاد صفر

لیگ هجدهم: پدیده صفر - پرسپولیس یک

لیگ نوزدهم: پرسپولیس یک- پارس جنوبی جم صفر

گزارش از علیرضا خطیبی