دیگو ژوتا؛ ستاره‌ای خاموش زیر نظر سیمئونه و درخشان با کلوپ

دیگو ژوتا؛ ستاره‌ای خاموش زیر نظر سیمئونه و درخشان با کلوپ

خبرگزاری فوتبالی – جذب تیاگو آلکانتارا یکی از مهم‌ترین نقل و انتقالات فوتبال اروپا بود و همه تصور می‌کردند لیورپول دیگر فعالیتی در این بازار نخواهد داشت اما دیگو ژوتا از ولورهمپتون به لیورپول آمد تا زیر نظر کلوپ به یک ستاره تبدیل شود.

به گزارش فوتبالی، ژوتا در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک بازیکن جوان با اتلتیکو مادرید قرارداد امضا کرد اما حتی در یک دیدار هم برای این تیم به میدان نرفت و به پورتو قرض داده شد تا در نهایت ماجراجویی‌اش به لیورپول یورگن کلوپ ختم شود. آن هم با قراردادی به ارزش ۴۵ میلیون یورو. او در هر ۳ پست خط حمله توانایی بازی دارد اما تخصصش در مرکز و جای فیرمینیو است که اخیرا چار افت شده.

هت‌تریک مقابل آتالانتا انگار کوبیده شدن میخ ژوتا در جمع سرخپوشان در این مدت کوتاه حضورش بود. نکته مهم و جالب هم استفاده از هر ۲ پا در گلزنی بود. او گفته «یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های من راحت گل زدن است زیرا هم با پای راست و چپ و هم با سر توانایی گلزنی دارم.»

گاهی برای بازیکنان جوان سخت است تا در کوتاه مدت به یک ستاره تبدیل شوند اما ژوتا توانست پس از حضور در پورتو و ولوز که به رشدش کمک کرده بودند به آن پتانسیلی برسد که اتلتیکو در هنگام قرارداد با او، در او دیده بود. ژوتا در آن دوران باید با گریزمان، کوره‌آ، گایتان، ویتولو و کاراسکو رقابت می‌کرد که امری محال بود تا او بتواند در ۲۰ سالگی به ترکیب اصلی راه پیدا کند اما حالا دیگر اعتماد به نفسی خوب پیدا کرده و زیر نظر کلوپ هر روز بهتر و بهتر می‌شود.

1101