نظر قابل توجه نیک‌سیرت درباره مارکو

نظر قابل توجه نیک‌سیرت درباره مارکو

خبرگزاری فوتبالی- مترجم برانکو ایوانکوویچ نظر قابل توجهی درباره مارکو استیلینوویچ بدنساز پرسپولیس در دوره برانکو داشته است.

به گزارش فوتبالی، اصغر نیک‌سیرت که به تازگی کتابی درباره برانکو منتشر کرده است، در بخشی از مصاحبه‌اش با روزنامه ایران ورزشی، عملکرد مارکو را نقد کرده است.

او درباره این مربی بدنساز گفته است: نمی‌گویم مارکو چیزی بلد نبود. او مربی بادانشی بود و دقیقاً می‌دانست چه کار می‌کند اما همان تمرینات را برانکو می‌گفت. یعنی آقای برانکو تعیین می‌کرد امروز به کار سرعتی نیاز داریم و فردا انفجاری. یعنی مدیریتش با آقای برانکو بود و جزئیاتش را مارکو انجام می‌داد که طبیعتاً در این کار استاد بود و آیتم‌ها را انتخاب می‌کرد. یعنی مارکو به انتخاب خودش نمی‌آمد تمرین بگذارد و فقط اجرا می‌کرد. حالا یک جوری بین هواداران شایعه افتاده بود که ما در ایران بدنساز به این خوبی نداریم و همه بیسواد هستند و ایشان از مریخ آمده.

نیک‌سیرت در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرده که قصد انتقاد از مارکو را ندارد: تمام تمریناتش را الان می‌توانید به سادگی در اینترنت پیدا کنید. ما خودمان الان مربی بدنساز در سطح جهانی داریم که مردم نمی‌شناسند. همه می‌گفتند مارکو مربی جهانی است منتهی ما در کشور خودمان هم مربی بدنساز جهانی داریم. مارکو بسیار با اخلاق و حرفه‌ای بود اما همان طور که گفتم چارچوب تمرین را برانکو تعیین می‌کرد و ایشان حرکات را انتخاب می‌کرد و در اجرای آن بخش واقعاً استاد بود چون درسش را خوانده بود."

1984