دخالت‌های عجیب در انتقال امتیاز کارون به خیبر

دخالت‌های عجیب در انتقال امتیاز کارون به خیبر

خبرگزاری فوتبالی- ماجرای انتقال امتیاز تیم کارون خرمشهر به خیبر خرم آباد تبدیل به گره تازه ای در فوتبال ایران شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، در پایان لیگ دسته اول امسال، تیم کارون اروند خرمشهر، در پی بدحسابی های باشگاه داماش و عدم انجام تعهدات، اقدام به فروش مجدد امتیاز خود به مجموعه ای دیگر کرد.

داماشی ها در انتهای فصل گذشته لیگ دسته دوم و پس از شکست مقابل نیروی زمینی و ناکامی از صعود به لیگ دسته اول، برای حضور در رقابت های امسال امتیاز کارون اروند که به هیچ وجه آمادگی مالی جهت حضور در رقابت های این فصل را نداشت، در رقابت های دسته اول حاضر شدند.

اما انتقال کامل این امتیاز به دلیل بدحسابی ها و خلف وعده های مالی انجام نشد تا کارونی ها مجددا در انتهای این فصل و در شرایطی که داماش بقای خود را در دسته اول قطعی کرده بود، اقدام به فروش مجدد امتیاز خود کنند که در ابتدا تیم شهید قندی و سپس خیبر خرم آباد برای خرید این امتیاز پیش قدم شدند که در نهایت خیبری ها که تحت مالکیت مسعود عبدی به دنبال حضور در سطح اول فوتبال ایران هستند، در این معامله توانستند نظر فروشنده را به خود جلب کنند و این امتیاز را از آن خود کنند.

اولیه خرید این امتیاز مورد اعتراض داماشی ها واقع شده اما در نهایت و بعد از کشمکشی دو سه هفته ای، حتی کمیته استیناف نیز رای را به سود خریدار جدید یعنی خیبر خرم آباد صادر کرده است.

اما در حالی که همه چیز انتقال و شروع خیبر با مربیگری امید روانخواه در لیگ دسته اول است، اتفاقاتی در این بین و از سمت و سوی برخی افراد صاحب نفوذ رخ داده و به رئیس سازمان لیگ برتر گفته شده است با این انتقال مخالفت کند.

در حال حاضر صفحات و نشریات خرم آبادی مطالب مختلفی را در این باره منتشر کرده اند که البته به دلیل بار حقوقی نمی شود آنها را بازنشر کرد اما ظاهرا به واسطه یک فرد با نفوذ شمال کشور، این انتقال امتیاز با مشکلاتی مواجه شده است.

خرم آبادی ها می گویند که مسیر خود را کاملا از طریق قانونی پیش برده اند و داماش که خود خریدار قبلی این امتیاز بوده، حقی در دخالت یا اعتراض ندارد چرا که بهای این انتقال را پرداخت نکرده و فروشنده از معامله قبلی پشیمان شده است. اما در عین حال داماشی ها صحبت های خود را دارند و این انتقال را حق خود می دانند.

جالب اینکه در این مناقشه امروز هواداران تیم سپیدرود همشهری داماش با انتقاد از مسائل رخ داده، اعلام کردند بد نیست این مسئول ارشد که سابقه نمایندگی مجلس از شهر رشت را نیز دارد، نیم نگاهی هم به تیم سپیدرود داشته باشد که قرار است این فصل در لیگ دسته دوم کار خود را آغاز کند و وضعیت کاملا نامشخصی از لحاظ مالی و مدیریتی دارد.

به هر حال عزم مدیران خیبر برای حضور در رقابت های لیگ دسته اول امسال جزم است و آنها هرگونه اعمال نظر یا دوپینگ حقوقی از سوی مدیریت سازمان لیگ (حیدر بهاروند) را رد می کنند کما اینکه اتفاقات پایان فصل لیگ دسته دوم که منجر به تصمیمات انضباطی نیز شد آنها را در شرایطی که در کورس صعود حضور داشتند، از این مهم دور کرد.

آنها می گویند اگر قرار بر اعمال نظر بهاروند بود، او باید در همان زمان به حمایت از تیمش بر می خاست و مانع از صدور رای مسابقه استقلال ملاثانی و شهید قندی می شد که سرنوشت صعود کنندگان این گروه را تغییر داد. باید دید که این کشمکش تا کجا به طول خواهد انجامید.

7474