گزارش ویژه/ عوارض محروم ماندن آل کثیر

گزارش ویژه/ عوارض محروم ماندن آل کثیر

خبرگزاری فوتبالی- مهاجم جنوبی قرمزها که در لیگ قهرمانان آسیا با ثبت چهار گل سهم زیادی در موفقیت پرسپولیس و رسیدن این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشت، با توجه به اتهام توهین نژادپرستی توسط ناظر بازی با محرومیت شش ماهه مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، عیسی آل‌کثیر یکی از بهترین‌های پرسپولیس در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بوده و حتی این شانس را داشته که در فهرست نظرسنجی مردان سال قاره آسیا توسط ای اف سی قرار بگیرد اما در حالی که فکرش را نمی کرد به دلیل شادی گلی که در آن دو چشمش را تنگ کرده بود، دیدار نهایی غرب آسیا و فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده و اگر محرومیت 6 ماهه‌اش تایید شود، برای مدت زیادی شانس بازی در لیگ برتر را هم نخواهد داشت.

اگر آل کثیر محروم بماند

مهاجم قرمزها که تلاش زیادی انجام داد تا در جایگاه امروز قرار بگیرد و با عملکردش بتواند در خط حمله قرمزها با گلزنی هایش مثمرثمر باشد اما حالا به خاطر شادی همین گل، دوران محرومیت را سپری می‌کند. این محرومیت در صورت عدم بخشش از سوی کمیته انضباطی ای اف سی می تواند تاثیرات منفی برای این مهاجم گلزن در پی داشته باشد. ادامه محرومیت آل کثیر یعنی تلاش برای آقای گلی لیگ بیستم و حضور در اردوی تیم ملی هم رویاهایی دور از دسترس برای او خواهند بود. 

آل کثیر که به خاطر محرومیت شش ماهه تا فروردین 1400 از میادین دور است، غیر از این ماجراها، طی مدتی که تمرینات پرسپولیس شروع شده نتوانسته تمرین کند چرا که همچنان درگیر انگشت شکسته است و فعلا نمی‌تواند تمرین کند، کادرفنی هم ترجیح می‌دهد تا پس از بهبودی کامل به شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شود و همین ممکن است از نظر آمادگی بدنی هم برای آل کثیر مشکلاتی به وجود بیاورد.

مصدومیت انگشت پای آل کثیر در چه وضعی است؟

پزشک تیم پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت عیسی آل‌کثیر و اینکه چه زمانی به تمرینات اضافه می‌شود گفته است: روز شنبه از پای این بازیکن برای سومین بار عکس گرفته شد و قرار است فعلاً درمان ادامه داشته باشد. با نظر پزشکان تا یک هفته دیگر پای آل‌کثیر در آتل و بدون حرکت خواهد ماند.

پنجشنبه روز دفاع

باشگاه پرسپولیس به منظور رسیدگی به پرونده محرومیت عیسی آل‌کثیر برای احقاق حق باشگاه و رفع مشکل پیش آمده از حرکت شادی گل مهاجم قرمزها که منجر به محرومیت این بازیکن شد، در لایحه ارسالی خود برای رسیدگی به این پرونده، خواهان برگزاری جلسه استماع شد.

باشگاه پرسپولیس بسیار امیدوار است تا بتواند روز پنجشنبه و در جلسه استماع مسئولین کمیته استیناف ای اف سی را با دلایل قانع کننده راضی به بخشش و یا کاهش دوران محرومیت این مهاجم گلزن کند اما در صورتی که این اتفاق رخ ندهد کادر فنی و مدیران باشگاه پرسپولیس احتمالا نام این مهاجم را از لیست قرمزها برای لیگ بیستم تا پایان محرومیت وی خارج خواهند کرد تا بتوانند یک بازیکن که احتمالا مدافع خواهد بود را جایگزین وی کنند.

ضررهای محرومیت آل کثیر برای خودش و پرسپولیس

محرومیت عیسی آل کثیر جدا از غیبت در فینال لیگ قهرمانان آسیا که دست کادرفنی پرسپولیس را در خط حمله این تیم حسابی خالی می کند، می تواند عوارض دیگری از جمله اضافه وزن، افت روحیه ناشی از دور بودن از شرایط بازی و مسابقات را در پی داشته باشد.

 هر چند باشگاه پرسپولیس بسیار امیدوار است این رای در کمیته استیناف شکسته شود اما عیسی باید برای آینده آماده باشد و این بار برای جشن گرفتن گل‌ها، چشم‌هایش را کاملا باز بگذارد.

به نظر می‌رسد همه شواهد به طور کامل علیه ستاره ایرانی هستند و به همین خاطر علیرغم تلاش های باشگاه پرسپولیس، شواهد حاکی از این است که دیگر امیدواری چندانی برای بخشش او وجود ندارد. حقیقت آن است که شادی عیسی در همه نقاط دنیا، مصداق یک حرکت نژادپرستانه است. همه می‌دانیم که چنین نیتی هرگز برای عیسی آل کثیر وجود نداشته اما از طرفی هم همه می‌دانیم که ای اف سی نیت افراد را قضاوت نمی‌کند بلکه این عملکرد را نقد می کند. آل‌کثیر با نیت درست اقدام به شادی گل کرده اما این تصمیم با استانداردهای بین‌المللی فوتبال همخوانی نداشته و این مهاجم را بدجوری به دردسر انداخته است. با توجه به موافقت کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه پرسپولیس برای برگزاری جلسه استماع در پرونده اعتراض این باشگاه به محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر قرار است این جلسه به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین و با حضور عیسی آل‌کثیر، امیر ساعد  وکیل باشگاه پرسپولیس، قاضی‌های این پرونده و چند شاهد برگزار شود.

عیسی آل کثیر پس از روزهای درخشان در لیگ قهرمانان آسیا، حالا در شرایط سختی به سر می‌برد و امیدوار است که تا با لغو محرومیت شش ماهه به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد، همچنین مهاجم گلزن قرمزها روز گذشته با انتشار یک ا

استوری از تلاش خود برای صبور ماندن گفته است.

حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد آیا در جلسه روز پنجشنبه صبح  دلایل وکیل باشگاه پرسپولیس، توضیحات عیسی آل کثیر و شهادت سعید آقایی به عنوان شهود این پرونده می تواند کمیته استیناف ای اف سی را قانع کند تا با بخشش این مهاجم گلزن امید را به خط حمله قرمزها در فینال لیگ قهرمانان آسیا برگرداند یا کمیته استیناف رای اولیه کمیته انضباطی را تایید می کند؟

گزارش از زانیار دلیری/ خبرگزاری فوتبالی

7655