یک آمار جالب از فوتبال ایران/ لیگ برتر در آسیا و اقیانوسیه، از آخر دوم شد!

یک آمار جالب از فوتبال ایران/ لیگ برتر در آسیا و اقیانوسیه، از آخر دوم شد!

خبرگزاری فوتبالی- لیگ برتر ایران بعد از لیگ فیجی، کمترین میزان بازیکن خارجی نسبت به بازیکنان داخلی را در آسیا و اقیانوسیه داراست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، لیگ برتر ایران از ابتدای فصل جاری با وضع قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی فعالیت خواهد کرد و این مسابقات از چند روز دیگر وارد بیستیمن دوره خود خواهد شد.

در نتیجه به علت وضع این قانون، در حال حاضر فقط ۱۵ بازیکن خارجی در ایران شاغل هستند که این تعداد برابر با ۳.۳٪ از کل لیگ برتر ایران است. تنها لیگ فیجی با داشتن ۶ بازیکن خارجی در ۸ تیم، از این حیث پایین‌تر از ایران است. میانگین بازیکنان خارجی در لیگ فیجی برابر با ۲.۵٪ است.

بر اساس اطلاعات سایت ترانسفرمارکت، در میان ۲۶ لیگ سطح اول و ثبت شده فوتبال در آسیا و اقیانوسیه، ایران از حیث میانگین بازیکن خارجی در مسابقات باشگاهی خود در رتبه ۲۴ جای گرفته است. بیشترین بازیکن خارجی به نسبت بازیکنان داخلی، در اختیار سنگاپور است که ۲۸ درصد بازیکنان فوتبال در این کشور را غیر سنگاپوری‌ها تشکیل می‌دهند.

جدول بیشترین میانگین بازیکن خارجی به این شرح است:

۱ – سنگاپور  ۲۸٪

۲- امارات ۲۶٪

۳ – عربستان ۲۵.۸٪

۴ – نیوزیلند ۲۴.۷٪

۵ – استرالیا ۲۵.۴٪

۶ – قطر ۲۳.۱٪

۷ – هند ۲۲.۲٪

۸ -  هنگ کنگ ۲۱.۲٪

.

۱۱- چین ۱۸.۱٪

.

۱۶- ژاپن ۱۵.۵٪

.

۲۳ – کره ۸.۸٪

.

۲۵- ایران ۳.۳٪

۲۶- فیجی ۲.۵٪

البته در سالیان گذشته شمار بازیکنان خارجی دو برابر تعداد فعلی بود که این مقدار به علت وضع قوانین جدید در ایران کاهش یافته است.

7474