سوال روز؛ شرایط برای طارمی در پورتو عوض می‌شود؟

سوال روز؛ شرایط برای طارمی در پورتو عوض می‌شود؟

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه ایران‌ورزشی درباره وضعیت مهدی طارمی در پورتو را برایتان انتخاب کردیم:

  •  این اولین بار از سال ۱۹۸۵ است که پورتو در ۶ بازی شروع فصل دو بار می‌بازد. اوضاع برای مدافع عنوان قهرمانی پرتغال اصلاً خوب نیست، برخلاف بنفیکا که هر 5 بازی قبلی‌اش را برده و اگر بوایستا را هم ببرد فاصله دو تیم به 8 امتیاز می‌رسد.

  • کنسیسائو سرمربی پورتو در هیچ‌کدام از شش بازی این فصل لیگ پرتغال از طارمی در ترکیب اصلی استفاده نکرده و دقایق بازی او محدود بوده است. بهترین نمایش طارمی در هفته اول مقابل براگا بود که در سه دقیقه پایانی به زمین رفت و توانست یک پنالتی بگیرد ولی بازی‌های بعدی را هم از روی نیمکت شروع کرد. بیشترین زمان بازی طارمی بازی مقابل ماریتیمو بود که 36 دقیقه در زمین حاضر بود. او در لیگ قهرمانان هم 13 دقیقه مقابل منچسترسیتی بازی کرد؛ مسابقه‌ای که پورتو سه بر یک شکست خورد. کنسیسائو اما از طارمی در برد دو بر صفر مقابل المپیاکوس استفاده نکرد.

  • به نظر می‌رسد کنسیسائو اعتقادی به استفاده از طارمی در ترکیب اصلی ندارد و او را معمولاً زمانی به زمین می‌فرستد که پورتو عقب افتاده و برای فرار از شکست می‌جنگد. در بازی جمعه شب مقابل پاکوش فررا هم طارمی وقتی به زمین رفت که پورتو دو گل از حریفش عقب بود.

  • کنسیسائو اصرار دارد که در پست مهاجم نوک از موسی مارگا استفاده کند. او در 29 بازی فصل گذشته لیگ پرتغال 12 گل برای پورتو زد که در مقایسه با 18 گل زده طارمی آمار ضعیف‌تری است. همچنین 7 گل مارگا از روی نقطه پنالتی بود، در حالی که طارمی تنها 5 پنالتی زده بود. مارگا در فصل جاری در 5 بازی فیکس بوده که نتیجه آن دو گل و یک پاس گل است.
  • مارگا بازی‌های ضعیفش را مقابل پاکوش فررا تکمیل کرد و آمار هم عملکرد بد مهاجم اهل مالی را تأیید می‌کند. او هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه نداشت، هیچ پاس کلیدی به نامش ثبت نشد، تنها 62 درصد پاس‌هایش به مقصد رسید، یک بار اقدام به دریبل کرد که ناموفق بود و 9 بار هم توپ را از دست داد. بدتر از همه خطای هندی بود که در محوطه جریمه مرتکب شد و به پاکوش فررا کمک کرد گل سوم را از روی نقطه پنالتی بزند.
  • نمایش ضعیف مارگا در شبکه‌های اجتماعی هم با انتقادات شدید هواداران پورتو روبه‌رو شد. حتی برخی از آنها معتقدند که دوره مارگا در پورتو تمام شده است. در این شرایط انتظار می‌رود که کنسیسائو در ترکیب خط حمله‌اش تجدید نظر کند و به طارمی فرصت بیشتری بدهد.


    1984